Ga naar inhoud

Bouuw een studenten netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Gelukkig lees ik erg vaak de Computertotaal en als ik goed opgelet heb zou dit wel eens kunnen werken. Je kent het wel, je bent student en je hebt samen met nog wat andere studenten een aantal pc's in het gebouw en je wilt toch lekker vlot internetten in de randstad, waar vaak toch al erg druk is op het www. Zelf zat ik te denken als je dit met z'n allen aan internet doet je een stuk voordeliger uit kan zijn als je een netwerk opbouwt. In het begin is alles duur maar na verloop van +/- 3 jaar zou het wel rendabel kunnen zijn om een netwerk op te zetten. Zeker als je met heel veel medebewoners bent. Zelf ben ik er vanuit gegaan van 15 PC's en 4 Netwerk printers op een woning van 4 verdiepingen . Tevens is dit ontwerp een idee van mij, maar als je een beetje fantasie heb kun je toch een heel eind komen voor een eigen studenten netwerk. Alles staat of valt immers met een goed plan van aanpak. 8) [url=http://www.ultraborg.net/doc/create_network.doc](Zie Bijlage)[/url]
Link naar reactie
[quote:1906f52f89="Sjoerd Boerhout"][quote:1906f52f89="crazy J"]:roll: Ja ??, dus ???? :o :o[/quote:1906f52f89] Hij wil denk ik weten of zijn plan uitvoerbaar is. :D Je zet het nogal groots op allemaal. Maar als iedereen mee wil betalen.....[/quote:1906f52f89] zou dat t zijn ? Lijkt mij eerder roep om aandacht of zoiets :roll: T3 = 44.736Mbps dacht jij dat studenten de lease van deze verbinding op kunnen brengen. Vele gewone bedrijven hebben dacht ik niet veel meer als T1(1.55 Mbps) max. dan een proxy ed ertussen Is op zich leuk idee maar naar mijn mening niet te betalen :(
Link naar reactie
Heb ook een studerende collega die het over een T3 verbinding in zijn flat heeft. Tegen een redelijke betaling beschikbaar gemaakt door de universiteit. Mazzelpikken! Op deze manier is het financieel in ieder geval haalbaar :) Verder te ingewikkeld voor mij, voor zoals je het wilt.... Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...