Ga naar inhoud

Internetten via gateway


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier moet stellen of in firewalls. Crosspost maar in allebei. Ik heb een klein netwerkje met een pc als gatewaypc en een een werkpc. Netwerk ingesteld (allebei draaien XP) en dat loopt als een zonnetje. Op de gatewaypc is NIS (Nortin Internet Security) geinstalleerd. In de network gatewaypc zitten twee netwerkkaarten en in de werkpc 1 Alletwee de netwerkkaarten in de gateway hebben een IP en de netwerkkaart in de werkpc heeft er geen gekregen. De beide IP's van de gateway zijn gedeclareerd in de trusted zone van NIS. Als ik de browser start met NIS enabled dan komt ie op mijn homepage, ook na refresh (dus niet alleen uit de cache), maar wil ik naar een ander internet adres dan doet ie dat niet. Disable ik NIS dfan is er geen enkel probleem maar voel ik me wel erg naakt LOL. Ook op de loakle browser zijn alle veiligheidsinstellingen zo laag mogelijk gezet, maar ik ben er van overtuigd dat het aan firewall ligt anders zou het enable/disable niet werken. Suggesties? Andere firewall?
Link naar reactie
op de site van Symantec kan je de oplossing vinden voor je probleem, onderwerp ADSL-verbinding delen. Mocht je dat niet kunnen vinden: als je "gefragmenteerde ip-pakketten blokkeren" [b:313f496f4b]uit[/b:313f496f4b]vinkt is je probleem vermoedelijk opgelost. Je vindt die optie onder: opties/geavanceerde opties/overig. Succes en laat me het even weten als het je is gelukt.
Link naar reactie
Bkramp, perfect. Jouw oplossing werkte onmiddelijk. Bedankt! Misschien kan diegene die zich medior noemt er wat van leren LOL!. Ik hoefde de symantec adviezen niet eens op te volgen. Overigens voor wie het weten wil de problemen met adsl/kabelmodem verbindingen staan bij Symantec onder: http://service2.symantec.com/SUPPORT/INTER/nisintl.nsf/ddocid/20011121095425928?OpenDocument&src=nl_hot&prod=Norton%20Personal%20Firewall&ver=2002%204.x%20voor%20Windows%202000/NT/Me/98/XP&stg=2&base=http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/npf/&next=npf_2002_search_other.html&sone=npf_2002_tasks.html&tpre=nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...