Ga naar inhoud

NETOP / router!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, het probleem betreft het volgende: Adsl lijn/Alcatel modem/Sitecom (dc200) router/hubje/2 pc's Win 98. Werkt prima allemaal. Ik kan op het netwerkje de pc's met Netop gewoon met elkaaar overnemen GEEN probleem, MAAR nu wil ik dit via het internet doen! en dit werkt niet bij de openstaande host is de firewall al uitgezet en ook an mijn kant beide pc's komen op internet maar de Guest kan de host niet vinden en ook andersom niet. Volgens de Sitecom fabrikant moet ik de DMZ functie inschakelen zodat de desbetreffende pc te zien is op het internet, echter dit heeft ook niet geholpen wat doe ik niet juist??????? Ik heb het zo'n beetje al de halve wereld gevraagd maar die kunnen me ook niet helpen, dus alle ideen suggestie en opmerkingen zijn welkom. Thanks alvast .....
Link naar reactie
Als alles intern verder gewoon werkt, dan moet het haast wel aan de poorten liggen. Het enige wat ik je dan kan aanraden is nog eens goed opzoeken welke poorten NETop gebruikt. Misschien ben je er 1 of meerdere vergeten. Vervolgens je router al die poorten laten forwarden naar het juist interne IP. De firewall kun je met testen beter even uit laten en dan gewoon later ook daar de poorten regelen en dan weer aanzetten.
Link naar reactie
Oke bedankt ik ga even kijken naar die zaken. Ik krijg echter nu (na gebruik van een ander programma) de volgende fout bij het openen of zoeken naar een host: Could not initialize communication profile: tcp/ip. Wrong ip address. Winsock returned error code 10050 Ik kan dus ook op mijn lan netwerk niets meer vinden wat is er gewijzigd???? Bedankt alvast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...