Ga naar inhoud

ADSL op een bestaand netwerk


Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 6 pc's deze pc's zijn via een hub en ethernetkaarten met elkaar verbonden. Nou heb ik ADSL aangevraagd, maar volgens mijn computerleverancier was dat niet mogelijk, omdat je dan met twee IP adressen te maken zou hebben. Volgens mij kan je toch gewoon in een computer een tweede ethernetkaart zetten, die aansluiten op de modem en vervolgens via die PC (draait xp) internet delen? Is er iemand die mij daar advies bij kan geven? RoB
Link naar reactie
Dit is geheel en al mogelijk. Je kunt dan ICS (Internet Connection Sharing) gebruiken om je PC's aan elkaar te hangen, of een ander programmatje zoals Wingate of een van de vele andere Windows oplossingen of wat ook mogelijk is NAT met Windows 2k server of een Linux-variant. Op een seperate PC is natuurlijk net zo handig, als je dan problemen heb, ligt hooguit je internet of 1 van je andere PC's er uit. Links en rechts staat het eea gedocumenteerd en verder kan je allerlei uitleg vinden op het Internet. Als het eea draait zou ik die leverancier maar eens laten zien dat het mogelijk is en dan zeggen dat hij toch maar eens een vak moet gaan leren :smile:
Link naar reactie
Nope, heb welliswaar slechts 2 pc's in netwerk, maar princiepe is het zelfde. Server is XPpro, client 98se, ook via hub. Dus waarom kan het met 6 pc's niet? Btw, 98se en hoger kan gewoon in netwerk zonder al teveel poespas. [ Dit bericht is bewerkt door: Epic op 2002-05-01 23:01 ]
Link naar reactie
Ga eens naar http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_pcs.htm staat een leuk verhaal in (wel enige tikfouten). Je kan meerdere pc's op verschillende manieren koppelen met ADSL. Van 2 NIC tot de adsl modem gewoon in het hubje zetten. Veel mensen denken dat je de adsl modem niet rechtstreeks in de hub kan zetten. Je moet alleen een andere serie ip adressen gebruiken. Suc6 [ Dit bericht is bewerkt door: Bosje op 2002-05-13 23:17 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...