Ga naar inhoud

netwerk protocol


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een coaxnetwerkje 10 Mb met één PC (WinMe) aangesloten op een kabelmodem. Op die PC draait Sygate (een NAT internet deelprogramma). Standaard protocol voor het interne netwerk is NetBeui. De internet snelheid op de "server" is veel hoger dan op de twee andere PC. Ook het overhalen van bestanden van de ene naar de andere gaat traag. Wat is het slimste protocol ? (? TCP/IP)? Wat kan nog meer een oorzaak zijn.
Link naar reactie
NetBeui is niet zo'n heel snel protocol. Verder is een 10 Mb netwerk ook niet supersnel. Gebruik je daarbij een Hub dan kan het nog meer vertragen door het 'botsen' van pakketjes, iets wat je met een Switch kunt opvangen. Verder kun je nog de 'Terminering' nakijken. Het is ook subjectief. Wat is snel of langzaam? Daar kom je alleen achter als je je eigen netwerk zou testen t.o.v. een ander gelijkwaardig netwerk. Is er dan een groot verschil dan kun je het misschien nog sneller maken door de configuratie aan te passen, of de settings te tweaken of iets dergelijks. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
Download anders Netstat Live hier vandaan: http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm Die kan je snelheid doormeten tijdens het kopieeren van bestanden etc. Met dat 10Mbit Coax netwerk moet je volgens mij ergens tussen de 500 en 1000 KB/sec uit kunnen komen. Wanneer je snelheid bijv 8 KB/s is (zoals bij mij onlangs), dan weet je iig dat het ECHT fout zit. (Bij mij was hhet kennelijk een corrupte TCP stack ofzo, want alleen een volledig nieuwe install van windows had effect) Volgens mij heeft Sygate trouwens TCP/IP nodig om te werken, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou Netbui iig alleen maar gebruiken als TCP/IP niet werkt. _________________ "The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-05 14:07 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...