Ga naar inhoud

Hoe 2 pc's met hub aan kabel modem binden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil 2 pc's d.m.v. een netwerkkaart aansluiten op een hub en deze hub aansluiten op de kabel modem. Want ik wil niet dat de 1e pc moet aanstaan om op de 2e te internetten en ook zo andersom. Maar ik wil soms ook met 2 pc's tegelijk interntetten. Maar als ik dit laat merken aan @home word ik afgesloten omdat ik met 2 pc's internet in plaats van 1. [ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Schunselaar op 2002-03-18 09:45 ]
Link naar reactie
Dan moet je een router gebruiken. Dat kan een computer met softwarematige router zijn. B.v een 486 met freesco. Of een hardwarematige. Zo'n klein kastje. Een hardwarematige is vaak een elegantere oplossing, maar als je nog een oude computer hebt of goedkoop kan krijgen is die eerste oplossing flink goedkoper.
Link naar reactie
Wat tips: -koop hele dikke gordijnen en houd deze altijd dicht -trek de telefoon eruit -open de deur niet, voor niemand -gebruik nooit je echte naam op internet en communiceer ook niet via internet -ga zo min mogelijk naar buiten, en als het per se moet ga dan via de achterdeur -houd in de gaten of je gevolgd wordt en ga altijd via een omweg naar huis Hier zou je wel wat mee moeten kunnen.
Link naar reactie
Het is wel mogelijk, maar dan zul je je modem moeten "tweaken". Alcatel ADSL modems schijnen met een bepaalde tweak routermogelijkheden te krijgen. Die routerfunctionaliteit heb je nodig omdat je modem dan een eigen IP adres krijgt. Aan de hand daarvan kun je er een gateway van maken(om je . Normaal (in ongetweakte vorm) gebruikt dat modem daar juist de PC voor: zonder PC is dat modem dan gewoon een "dom" stuk hardware zonder adres en heb je er niks aan om 'm in een hub c.q. switch te stoppen. Vergeet ik helemaal te melden dat bij het tweaken van je modem de garantie vervalt. Het is immers "illegaal". _________________ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem... [ Dit Bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-03-20 12:12 ]
Link naar reactie
[quote:8398bbab03] Op 20-03-2002 11:03, schreef Sjoerd Schunselaar: Maar is het nu wel of niet mogelijk om 2 pc's aan een hub aan te sluiten en de hub weer aan te sluiten op de kabelmodem. Want ik weet zelf wel dat een router duur is en een server moet constant aanstaan. Groeten [/quote:8398bbab03] Waarom denk je dat iedereen een router of server heeft? Echt niet voor spek en bonen. Je krijgt 1 IPadres en daar moeten al je computers het mee doen. Dat wordt dus delen... Met router of server.
Link naar reactie
Ik heb een kabelaansluiting via upc/chello met ene com21 aansluiting. Ik weet niet of het mag, maar ik heb een switch vlak achter de com21 geplaatst, waaraan ik de pc's hang. Mijn beide pc's krijgen een ip adres en ik kan op internet. Ik heb nog niet gecontrolleerd of ze beide hetzelfde ip krijgen, zal haast wel niet. Tot nu toe geen problemen.
Link naar reactie
[quote:2ccc701e81] Op 27-03-2002 13:20, schreef ahbart: Ik heb een kabelaansluiting via upc/chello met ene com21 aansluiting. Ik weet niet of het mag, maar ik heb een switch vlak achter de com21 geplaatst, waaraan ik de pc's hang. Mijn beide pc's krijgen een ip adres en ik kan op internet. Ik heb nog niet gecontrolleerd of ze beide hetzelfde ip krijgen, zal haast wel niet. Tot nu toe geen problemen. [/quote:2ccc701e81] Als ze beiden hetzelfde adres zouden hebben, dan hadden ze ruzie -> dat kan dus niet.
Link naar reactie
[quote:1a978d07fc] Op 27-03-2002 13:20, schreef ahbart: Ik heb een kabelaansluiting via upc/chello met ene com21 aansluiting. Ik weet niet of het mag, maar ik heb een switch vlak achter de com21 geplaatst, waaraan ik de pc's hang. Mijn beide pc's krijgen een ip adres en ik kan op internet. Ik heb nog niet gecontrolleerd of ze beide hetzelfde ip krijgen, zal haast wel niet. Tot nu toe geen problemen. [/quote:1a978d07fc] Dan heb je mazzel gehad. Tot nu toen :grin: Als ze je in de gaten krijgen wordt het flink dokken denk ik. Lees het contract er maar op na. 1 aansluiting voor 1 pc. Al snappen ze bij UPC ook wel dat veel klanten zich er niet aan houden. Zolag je het chellonetwerk niet overbelast zullen ze denk ik niets tot weinig doen.
Link naar reactie
[quote:4c87de8c02] Op 27-03-2002 13:20, schreef ahbart: Mijn beide pc's krijgen een ip adres en ik kan op internet. Ik heb nog niet gecontrolleerd of ze beide hetzelfde ip krijgen, zal haast wel niet. [/quote:4c87de8c02] Hoe checkt Chello uberhaupt dat je toegang tot hun netwerk mag hebben, mac-adressen of pc-naam? Helemaal niet? Erg elegant zijn alle oplossingen waarbij ip-nummers gekaapt worden ipv 1 adres te NATten naar mijn idee niet. Je hebt namelijk erg veel kans daar een andere gebruiker door in problemen te brengen. IP-conflicten doordat mensen ip-nummers claimen of de weg van de DHCP verlaten zijn bij kabelinternetleveranciers volgens mij probleem nummer 1. Ik zou dus toch voor de router gaan. Je hebt hele leuke tegenwoordig met router en switch geintegreerd. Bijvoorbeeld van DLINK de 804 ofzo. Geinig bakkie. Werkt prima. Zie http://www.computerline.nl en zo duur zijn ze niet. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...