Ga naar inhoud

inbellen


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanaf thuis bel ik in op het netwerk op een 2000 machine.Hier zit een 56k modem in (en thuis ook). Dat lukt allemaal maar de snelheid wil ik toch hoger hebben. Ik kom niet boven 28k8 uit. Ik heb reeds bij binnenkomende verbindingen de poortsnelheid op 57600 en 115200 gezet en thuis ook maar wat ik ook probeer geen verandering in snelheid. Hoe krijg ik deze snelheid hoger?
Link naar reactie
1 MTU instelleingen veranderen: http://www.mjs.u-net.com/mtuspeed.htm 2 Andere provider kiezen. Tussen de verschillende providers kan per regio nog al eens verschil zitten. 3 Driver voor je modem updaten. 4 Je telefoonlijn eens nalopen. Het kan zijn dat je een "slordige" aansluiting hebt met veel "storing" Dan gaat het verkeer automatisch ook trager (meer foutcorrectie etc.) Zo nu en dan schijnt het ook nog wel eens te helpen om je PC op een fatsoenlijke manier te aarden. Maar daar heb ik zelf weer geen ervaring mee. _________________ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem... [ Dit Bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-03-15 14:32 ]
Link naar reactie
[quote:b1a78bb562] Op 15-03-2002 14:24, schreef Captain_Kansloos: 1 MTU instelleingen veranderen: Dit zou ik kunnen nalopen http://www.mjs.u-net.com/mtuspeed.htm 2 Andere provider kiezen. Tussen de verschillende providers kan per regio nog al eens verschil zitten. Ik bel rechtstreeks in met het netwerk 3 Driver voor je modem updaten. Dit zou ik kunnen proberen 4 Je telefoonlijn eens nalopen. Het kan zijn dat je een "slordige" aansluiting hebt met veel "storing" Dan gaat het verkeer automatisch ook trager (meer foutcorrectie etc.) Zo nu en dan schijnt het ook nog wel eens te helpen om je PC op een fatsoenlijke manier te aarden. Maar daar heb ik zelf weer geen ervaring mee. Zelfs op een 2e pc waar ik kan inbellen is het net zo traag. Niet alleen bij mij; ook externe bedrijven die inbellen hebben dezelfde snelheid. Als ik via de modem het internet op ga (via een provider) dan haal ik wel die 56k. _________________ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem... [ Dit Bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-03-15 14:32 ] [/quote:b1a78bb562]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hetzelfde fenomeen treedt ook bij NT4 op. De oorzaak ligt deels in de techniek van 56K-modems volgens de V90-standaard. De snelheid is namelijk asynchroon: downloaden vindt plaats met ca. 50K en uploaden met maximaal 33K. NT4, en kennelijk ook zijn opvolger W2K, hanteren bij RAS automatisch de snelheid volgens de V34-norm. Deze norm echter kent een maximum van 33K en niet 28K. Waarom dan toch 28K maximaal gehaald wordt, is mij een raadsel. Als je 2 W98-PC's met 56K-modems via dial-in verbindt, zie je, dat de verbinding wel 33K aangeeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...