Ga naar inhoud

Netwerk werkt niet samen met ADSL!?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net ADSL van MXSTREAM. Het ethernet-ADSL modem is rechtstreeks op een switch aangesloten en fungeert ook als router. Ik kan nu vanaf elke computer internetten. Dit werkt allemaal goed. Het probleem is dat ik de andere computers in het netwerk niet kan zien. Het delen van bestanden en printers kan dus nu niet. Ik heb een aantal keren de netwerk-wizard opgestart zonder resultaat. Als protocol is TCP/IP geinstalleerd. Bestanden delen en ms network client is ook geinstalleerd. Configuratie PC1: IP adres 10.0.0.150 Subnetmask 255.255.255.0 Gateway 10.0.0.138 standaard DNS 62.251.0.6 alernatieve DNS 62.251.0.7 Configuratie PC2: IP adres 10.0.0.151 Overige instellingen hetzelfde als PC1 Ik krijg met het opstarten van de computer ook geen inlog-venster, dit moet toch automatisch verschijnen als er een netwerk aanwezig is? Verder zijn alle aansluitingen in orde omdat ik wel overal kan internetten. Heeft iemand een idee hoe ik verder moet?
Link naar reactie
Ik zou het interne netwerkverkeer via NETBUI regelen. En dan alleen bestands- en printerdeling bij dit protocol instellen en NIET bij TCP/IP (dit heb je nodig om de anderen PC's in je netwerk te kunnen bereiken) Werkt bij mij uitstekend!! Makkelijk te configureren, even installeren en alle pc's dezelfde werkgroepnaam geven. Succes!
Link naar reactie
Ik gebruik Windows XP. Alles is hier net iets anders dan W98 bijv. Onder W98 kon je instellen of je netbui als standaard protocol wil gebruiken of niet, waar doe je dit in XP?. De WORKGROUP naam is nu op allebei de pc´s MSHOME. Is het overigens noodzakelijk om netbui te installeren, het is nu niet geinstalleerd
Link naar reactie
Okay, ik heb nu NETBEUI geinstalleerd. Het netwerk werkt. Alleen het duurt heel lang voordat de ene PC de andere gevonden heeft. Ik heb alle kabels gecontroleerd en met Qcheck kom ik tot een hoge snelheid van 90 Mbps. Aan de snelheid van de verbinding ligt het niet meer. Alleen het duurt dus erg lang voordat de andere PC gevonden is. Er moet nog ergens een kleine instelling niet goed staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...