Ga naar inhoud

NetBEUI kwijt onder Windows XP Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik nu al een tijdje een netwerkje tussen 2 computers (beide windows 98) Er wordt alleen gedeeld via NetBEUI (veiliger omdat dit protocol niet routeerbaar is dus niet het internet op kan). De protocollen TCP/IP en IPX/SPX heb ik toegevoegd voor o.a spellen die hier gebruik van maken. Ik heb dan ook het vinkje weggehaald bij Bestands en printerdeling onder de bindingen van TCP/IP. Nu heb ik op 1 pc Windows XP Pro staan samen met Windows 2000 Pro. Op Windows XP krijg ik echter het NetBEUI protocol niet meer geïnstalleerd (ik had hem wel, maar toen weer verwijderd wat niet helemaal de bedoeling was). Nu kan ik wel gaan delen via TCP/IP maar dit duurd veel langer voordat de computers elkaar zien. De Windows XP computer gaan namelijk ook op Internet zoeken. Bovendien lijkt mij dit veel onveiliger. Ik deel dan met ip 192.168.0.20 en 192.168.0.40 subnet 255.255.255.0. Als ik kijk bij Protocol toevoegen (onder XP) kan ik kiezen voor Bladeren. Volgens mij kan ik dan de Windows XP cdrom pakken en naar een bestand gaan zoeken. Of niet? Weet iemand hoe dit bestand heet? Misschien een andere manier om weer NetBEUI te krijgen? XP opnieuw installeren of anders een bestand wat ik van Win2000 kan gebruiken? Hij heeft het dus wel gedaan met NetBeui. Het enige probleem is dus dat ik geen NetBEUI geïnstalleerd krijg onder XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...