Ga naar inhoud

Bereikbaarheid ADSL-modem vanuit netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Edge, Het probleem nog niet opgelost ??? zoniet, dan zal ik even screenprintje naar je toe sturen. Dus geef even aan of het gelukt is, laat ik het zo zeggen, ik heb de boel aan de gang, zowel netwerk tussen mijn 4 computers als met 4 computers toegang tot internet, er is er 1 die heeeeel blij is, mijn zoontje :smile: geef even aan dat het nog niet gelukt is.. Bassie
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat ik wil is nog steeds niet gelukt...iedereen kan ook hier internetten, mailen, de nieuwsgroepen bekijken en het lokale netwerkje draait ook perfect maar daar zit het probleem ook helemaal niet...ik wil vanuit deze situatie dus met de US robotics router ertussen ook de software op mijn ADSL-modem kunnen raadplegen... Als ik internet ga ik wel via het modem maar ik kan er op een een of andere manier niet niet de software van opvragen en dat zou ik ook graag willen doen...zaken wat verder instellen en gewoon meer controle krijgen over het modem... Dus als iemand mij kan vertellen hoe ik dit moet instellen dan houd ik mij aanbevolen... Greetz, Edge
Link naar reactie
[quote:6f5877cd1a] Op 09-03-2002 20:24, schreef Edge: En het ip-adres van mijn ADSL-modem heb ik gezet naar 223.xxx.xxx.xxx [/quote:6f5877cd1a] ik denk dat je fout hierin zit: je heb de IP adres van je DSL modem handmatig gewijzigd. Probeer eens je modem met reset-knop te reset-en, dwz naar originele IP. je weet wel wat het gevolg zou zijn....
Link naar reactie
[quote:939b926709] Op 09-03-2002 20:24, schreef Edge: Ik heb gekeken naar die site en het is een heel erg handige site om je router en je ADSL-modem aan elkaar te knopen maar er staat niet hoe ik het voor elkaar krijg om het zo in te richten dat ik naar mijn ADSL-modem kan pingen terwijl deze aan de WAN-zijde van mijn router is aangesloten En het ip-adres van mijn ADSL-modem heb ik gezet naar 223.xxx.xxx.xxx Zijn er nog mensen die ideeen hebben over hoe ik met mijn modem kan communiceren? Greetz, Edge [/quote:939b926709] Begrijp ik het goed en wil je met het modem communiceren vanaf internet? Dat gaat niet lukken want het ip-adres is privaat, ook al heb je het verandert. Dan zou je er een publiek ip-adres aan moeten toekennen en dat lijkt me niet verstandig. Dan kan iedereen je modem hacken. Ik zou ook niet weten waar je dan zo'n adres vandaan haalt. Vanuit het interne netwerk moet hij gewoon bereikbaar zijn. Typ in de browser: 223.xxx.xxx.xxx Dus zonder http:\ Groetjes, Noztra. [ Dit Bericht is bewerkt door: NoZtra op 2002-03-25 23:14 ]
Link naar reactie
Nee, ik probeer niet vanaf internet bij mijn ADSL-modem te komen maar gewoon vanaf mijn lokale netwerk...en dat lukt mij dus niet...dus ik probeer van mijn PC(die direct op de router is aangesloten) naar het ADSL-modem te gaan die ook direct aan mijn router gekoppeld is (aan de WAN-zijde van de router zoals het hoort)...maar toch lukt het mij niet om bij mijn ADSL-modem te komen... Is er iemand die weet hoe ik dit wel kan bewerkstelligen? Greetz, Edge
Link naar reactie
Nee, ik probeer niet vanaf internet bij mijn ADSL-modem te komen maar gewoon vanaf mijn lokale netwerk...en dat lukt mij dus niet...dus ik probeer van mijn PC(die direct op de router is aangesloten) naar het ADSL-modem te gaan die ook direct aan mijn router gekoppeld is (aan de WAN-zijde van de router zoals het hoort)...maar toch lukt het mij niet om bij mijn ADSL-modem te komen... Is er iemand die weet hoe ik dit wel kan bewerkstelligen? Greetz, Edge
Link naar reactie
Nee, ik probeer niet vanaf internet bij mijn ADSL-modem te komen maar gewoon vanaf mijn lokale netwerk...en dat lukt mij dus niet...dus ik probeer van mijn PC(die direct op de router is aangesloten) naar het ADSL-modem te gaan die ook direct aan mijn router gekoppeld is (aan de WAN-zijde van de router zoals het hoort)...maar toch lukt het mij niet om bij mijn ADSL-modem te komen... Is er iemand die weet hoe ik dit wel kan bewerkstelligen? Greetz, Edge
Link naar reactie
[quote:6931c832ec] Op 26-03-2002 19:31, schreef Edge: Nee, ik probeer niet vanaf internet bij mijn ADSL-modem te komen maar gewoon vanaf mijn lokale netwerk...en dat lukt mij dus niet...dus ik probeer van mijn PC(die direct op de router is aangesloten) naar het ADSL-modem te gaan die ook direct aan mijn router gekoppeld is (aan de WAN-zijde van de router zoals het hoort)...maar toch lukt het mij niet om bij mijn ADSL-modem te komen... Is er iemand die weet hoe ik dit wel kan bewerkstelligen? Greetz, Edge [/quote:6931c832ec] wel...1 keer is genoeg hoor. Via browser IS het enige manier om met/naar router te comuniceren. typ in http://xxx.xxx.xxx.xxx waarbij de x-en de ip-adres van je router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...