Ga naar inhoud

Bereikbaarheid ADSL-modem vanuit netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een ADSL aansluiting en in het een netwerkje aangelegd...om op iedere pc te kunnen internetten zonder afhankelijk te zijn van het aanstaan van een andere PC heb ik een router in het netwerk gehangen waaraan mijn UTP-ADSL modem aan verbonden is...dit alles werkt goed en iedereen kan internetten, mailen, etc... Vanuit iedere willekeurig pc is aan te loggen op de router zodat de instellingen bekeken en aangepast kunnen worden...het ADSL modem is echter onbereikbaar vanaf de pc's in het netwerk, dus instellingen aanpassen of bekijken lukt niet...wanneer ik het modem direct aansluit op een PC kan dit wel maar het lijkt mij dat het ADSL-modem ook achter de router benaderbaar moet zijn tijdens het inetrnetten gaat toch ook alles langs het ADSL-modem... Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik bij de instellingen van het ADSL-modem kan komen als deze achter de router zit? Greetz, Edge
Link naar reactie
Ik heb geen noodzaak om mijn ADSL-modem te upgraden naar een router want ik heb gewoon een hardwarematige router voor mijn netwerk...2 routers lijkt me wat te veel van het goede...moet mijn huidige configuratie moet het ook mogelijk zijn om mijn ADSL-modem te bereiken maar weet iemand hoe... NoZtra je hebt gelijk als je kijkt naar de standaard settings heb je helemaal gelijk maar omdat 10.0.0.xxx niet echt eem handig ip-adres is (geen class 3) heb ik de ip-adressen gewijzigd...voor het wijzigen kon ik er ook al niet bij dus daar kan het niet aan liggen... Greetz, Edge
Link naar reactie
[quote:b8891f7754] Op 26-02-2002 20:08, schreef Bassieb: Edge, ik heb ook een US Robotics, maar bij mij lukt het ook om een netwerkje op te zetten maar dus ook niet om bij adsl te komen, maar dat komt denk ik omdat mij adres "10.0.0.138 pc1" is en dat accepteerd de router niet [/quote:b8891f7754] zie mijn antwoord op jouw eigen post
Link naar reactie
Beste Edge, Ik heb DE oplossing voor jouw probleem, ik had namelijk het zelfde probleem, en aangezien problemen opgelost kunnen worden heb ik hier een site voor jou en voor mijn om US Robotics routers te laten communiseren met MxStream van KPN. volg deze link http://www.freedity.com/mxstream/ Weet zeker dat je daar wat aan heb, ik had er immers ook wat aan...... Vr. gr. Bassie
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb gekeken naar die site en het is een heel erg handige site om je router en je ADSL-modem aan elkaar te knopen maar er staat niet hoe ik het voor elkaar krijg om het zo in te richten dat ik naar mijn ADSL-modem kan pingen terwijl deze aan de WAN-zijde van mijn router is aangesloten En het ip-adres van mijn ADSL-modem heb ik gezet naar 223.xxx.xxx.xxx Zijn er nog mensen die ideeen hebben over hoe ik met mijn modem kan communiceren? Greetz, Edge
Link naar reactie
Beste bassie, Heb een beetje het verhaal gevolgd over de router en mx stream heb een soort gelijk probleem , werk namelijk ook met mx stream en sinds kort met windows xp. wil de router SOHO ISB van nexland er tussen zetten van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar pingen lukt wel maar internetten met de router er tussen niet heb je toevallig ook zo'n interresante site in de aanbieding als die je had voor de robotics router. met vriendelijk groet. mb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...