Ga naar inhoud

wijzigen mac address netwerkkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een kabelaansluiting bij chello, motorola sb4100 kabelmodem welke is aangesloten op m'n laptop. Nu wil ik de kabel ook toegankelijk maken voor een vaste pc. Internet via de kabel werkt volgens het mac address van je netwerkkaart. Nu mijn vraag: hoe kan ik een mac address van een netwerkkaart aanpassen zodat ik ook met mijn vaste pc kan internetten via de kabel.
Link naar reactie
MAC adres wordt er door de hardware ontwikkelaaropgezet, nu is het zo dat in het verleden sommige HWontw. oude Macadressen gingen hergebruiken, die bebrijven hebben een tooltje beschikbaar gesteld om hun NIC's MAC adres te kunnen veranderen. Zodat als er sprake was van een dubbel MAC het opgelost kon worden. Ten eerste de kans dat zoiets gebeurde is eruuug klein. Ten tweede dat progje is alleen geschikt voor 1 merk NIC en daar kom jij als "gewone" jongen nooit aan. Geloof zelfs dat het niet meer in gebruik is. Hipapipa, heeft dus weer voor eens (99%)gelijk :grin: :grin: jou oplossing, router ??? of Netwerkje bouwen en internet delen ???
Link naar reactie
In PC-Active (ik meen het december nummer) stond aangegeven hoe het onder Linux mogelijk is om het MAC-adres [i:e06d8f3fa1]softwarematig[/i:e06d8f3fa1] te wijzigen. Uiteindelijk wordt dit nummer na te zijn uitgelezen door één of ander stukje software doorgegeven, dus is het ook aan te passen. Of dit in Windows ook kan weet ik niet, de auteur (Henk van de Kamer) heeft belooft dit binnenkort uit te zoeken, dus wie weet. Theoretisch is het wel zeker mogelijk, maar misschien moet je flink diep in de bitjes en bytjes duiken. [ Dit Bericht is bewerkt door: Binary op 2002-01-25 14:23 ]
Link naar reactie
[quote:5ffb75b0a2] Op 25-01-2002 0:13, schreef plextor: als je kabel wil op je pc. zet eerst het kabelmodem een half uur uit.zet een netwerk kaart in je pc.als je dan het modem weer aan zet vindt die de netwerk kaart in de pc en gelijk het mac adres. [/quote:5ffb75b0a2] mmh zou best kunnen met motorola sb4100 kabelmodem , bij zeelandnet (com21 modem) werkt deze truuk niet ....helaas) Zeker es te proberen....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Onder windows 2000 kan ik toch echt mijn netwerk kaart een ander mac adres geven. Niet alle netwerk kaarten ondersteunen dat maar het is te proberen. Ga naar de eigenschappen van je netwerk kaart en ga naar het tabblad geavanceerd. Daar staat bij mij in het lijstje "locally administered address". Nu kun je rechts het mac adres opgeven. Computer opnieuw opstarten.
Link naar reactie
bij Freesco (soort linux op een floppy server) kun je elk MAC adres opgeven in een bestand. Errug handig. Als mijn echte linux server uitvalt kan ie in principe in 5 minuten daarop draaien zonder dat de geristreerde kaart uit de linux server hoeft overgezet te worden. Voor een freesco server heb je meestal aan een 486/16MB meer dan genoeg. Zoek het exacte commnado effe bij freesco op de homepage op. ach ik heb hem al weer: ifconfig $INTNAME0 hw ether 00:80:AD:83:8A:55 in het bestand rc_net (uiteraard eigen mac adres invulllen....) [ Dit Bericht is bewerkt door: andre@home op 2002-02-10 02:37 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...