Ga naar inhoud

Vraag n.av. lengte kabel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zelfs ooit gelezen dat je tot 100 meter kan gaan. Voor huis-tuin-en-keuken gebruik zal je ruim binnen de 100 meter moeten kunnen blijven. Draadloos is niet zo'n goede optie, de bandbreedte is beperkt (ik dacht 11 Mbit, voor internettoepassingen wel ruim voldoende) en de prijs van dat gemak is erg hoog. Gewoon cat.5 utp met 10/100 Mbit NICs werkt gewoon goed en is betaalbaar voor vrijwel iedereen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:220a936da4] Als je een CAT 5 kabel gebruikt kun je tot zo'n 800 meter lengte gaan, hierboven moet je bridges gaan gebruiken omdat dan je signaal te zwak wordt. [/quote:220a936da4] Dan moet je mij toch eens uitleggen waarom mensen glas gaan leggen tussen lokaties... 800 meter utp (cat 5) is namelijk veeeeeeeeee(etc)l goedkoper. Om nog maar te zwijgen over de kosten voor de netwerkapparatuur die je nodig hebt om glas aan je bestaande netwerk op lokatie te knopen. ik zou echt niet meer dan 100 meter utp neerleggen als je een werkend netwerk wilt hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...