Ga naar inhoud

geen netwerk meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Omdat ik steeds storingen kreeg met het ontvangen van e-mail en foutmeldingen werd mij door @home geadviseerd Windows totaal te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Nadat ik windows opnieuw heb geïnstalleerd staat er geen netwerkomgeving meer op mijn bureaublad. Volgens de helpmedewerker van @home herkent windows de internetkaart niet en moet ik die kaart in een ander slot steken. Ik zit met 2 pc's op een hub en kan met die andere pc gewoon op het net. Weet iemand wat voor problemen ik tegenkom als ik die kaart versteek? grtn Tiny
Link naar reactie
ja waarschijnlijk dat windows nog steeds de NIC niet "goed" herkend

Ga eens bij apparaatbeheer kijken en dan zoeken naar gele vraagtekens. Grote kans dat je daar een "PCI ethernetcontroller" ziet staan.

Voordat ik alle mogelijkheden verder doorneem (bv NIC niet goed in slot ed) Post hier eerst maar effe wat gegevens over wat er staat in app.beheer (configuratiescherm - systeem - tabblad - app.beheer) en om wat voor NIC het gaat

Link naar reactie
eerst moet je je "client voor microsoft netwerken" toevoegen bij de eigenschappen van netwerken in het configaratiescherm, dan komt het icoontje weer op het blad, uiteraard meot de NIC ook aanwezig en geinstalleerd worden. Als je nog printers en bestanden wilt delen moet je deze client ook nog toevoegen.

PS: 2 PC's op een hub kan problemen geven met het verkrijgen van een IP-nr ( bij @Home niet?). Koppel even zolang het kabeltje van de andere PC los en eerst de PC die het niet doet in orde maken. Dan pas weer die andere eraan.

[This message has been edited by andre@home (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Hallo, sorry voor de late reactie. Gisteravond kreeg ik het advies om de ethernetkaart te verwijderen, alles opnieuw te installeren, sluiten en dan de ethernetkaart weer in te bouwen. Windows zal hem dan bij het opstarten moeten herkennen. Ben ik nu mee bezig. Zal zeker de uitslag opsturen . Wat de 2 pc-s op een Hub betreft, heb een extra IP-adres aangevraagd en gekregen bij @Home en tzt wel moeten betalen f10.- per mnd. Tiny
Link naar reactie
yep :grin: dacht ik wel. Je NIC moet nog een stuurprogramma/driver krijgen. Ook al zou je de NIC in alle andere sloten proberen, windows blijft hem niet "goed" herkennen (ik wordt af en toe zooo moe van die helpdesken :sad: :sad: ) Goed verder tot de orde van de dag :wink:

idd je hebt een diskette of cdrom nodig om oa je NIC te installeren. Weet je wat voor merk NIC je hebt ? Heb je een diskette/cd gehad van @home tijdens je installatie ? Ken @home niet zo goed. Maar waarschijnlijk zal je de installatiecdrom van @home nodig hebben, hierop zullen je NIC drivers wel staan. ff zoeken. Wellicht weet iemand op het forum hier wat voor NIC's @home standaard gebruikt ?? (3com??) Als je de juiste drivers gevonden hebt, het volgende

Je schrijft dat als windows opstart hij de Ethernetcontroller herkend, mooi, verwijs windows naar de diskette / cdrom waar de drivers op staan (soms is het nodig om naar de exacte locatie te bladeren/verwijzen bv. a:win98 ) Als windows de goede driver ziet geeft hij iets aan zoals bv "3com etherlink 309B", verdere instructies opvolgen, hou de windows 98 cdrom bij de hand!

Bijna hetzelfde verhaal geldt voor je geluidskaart. Alleen nu naar apparaatbeheer - selecteer de PNP chip/multimedia device - eigenschappen - stuurprogramma bijwerken/opnieuw installeren - etc als hierboven.

Hoop dat t beetje duidelijk is anders lezen "we" het hier weer wel :grin:

suc6

Link naar reactie
beeldscherm : kijk even in app.beheer - beeldschermadapters - waarschijnlijk staat hier een compatible VGA adapter, wat betekend dat je ook hiervoor je drivers moet bijwerken, ong. zelfde als NIC/Soundcard.

client toevoegen : config.scherm - netwerken - openen - (krijg je nu een melding dat je netwerk niet compleet is en je wilt doorgaan ??) - toevoegen - client - microsoft - client microsoft netwerken - let op wordt om WinCD gevraagd !, verder instructies opvolgen....

schrijf anders hier even exact op wat er in de netwerkomgeving staat.... Gebruik je toevallig tweakUI, want deze is in te stellen dat de netwerkomgeving niet op het buroblad komt.

Link naar reactie
Hallo, de gele vraagtekens zijn weg alles is geïnstalleerd. Alleen krijg ik het icoontje van netwerkomgeving niet op het bureaublad. Als ik op client toevoegen klik moet ik weer iets anders aanklikken en tenslotte blijft alles hetzelfde. Ook kan ik bij instellingen, configuratie, beeldscherm , mijn instellingen niet veranderen. Is hier ook een antwoord op? grtn Tiny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...