Ga naar inhoud

netwerk: win XP en win98


anoniem

Aanbevolen berichten

Henk echt niet. Het is geen garantie dat hardware die in dezlefde PC werkt onder ME ook zo werkt onder XP.. Helaas.... was het wel zo kon een flink stuk van dit forum dicht..... Je zult dus toh systematisch na moeten lopen waar het onder XP misloopt. De kans dat iemand je op basis van "hij doet het onder ME in dezelfde PC" kan helpen, schat ik erg laag in, ook weer helaas.

Link naar reactie
Ik heb inmiddels wel in de gaten, jammer genoeg, dat er zogenaamde keien op dit gebied zijn, namen noem ik maar liever niet die het zogenaamd weten, en je de meest onzinnige dingen voorhouden die helemaal niet bestaan, en je nog als dom kwalificeren ook, als blijkt dat het met die onzin ook niet lukt!! Blaaskaken zijn het. Mensen die het belangrijk vinden om z.g. posts achter hun naam te hebben... Buiten dit forum wil ik best die namen doorgeven, maar ik denk dat die mensen dat zelf ook wel weten. Forumverziekers noem ik ze maar...
Link naar reactie
Sorry, wiep, jou bedoelde ik niet en ook andrea@home niet. Jullie zijn beiden erg behulpzaam. Zo kan ik er nog wel een aantal noemen waar je veel aan hebt. Maar er zijn nu eenmaal mensen die niet op de bal spelen, maar op de man, helaas, het zij zo. Als ik meldingen krijg zoals, als je er geen vertand van hebt, blijf er dan met je poten vanaf, o.i.d., sorry, maar daar wordt ik niet vrolijk van...
Link naar reactie
Henk, je gaat te ver met je uitspraken.

Ik denk dat er nu een aantal mensen tijd aan je besteed hebben, en met hun oplossingen lukt het nog steeds niet.

Dat is niet alleen balen voor jou, maar ook voor degene die er tijd aan besteden. Wij willen ook graag dat je netwerk het doet, al is het alleen maar zodat jij een volgende met een dergelijk probleem kunt helpen.

Maar zo worden ook wij er niet vrolijker van. Stank voor dank zou ik zeggen.

Als je niet al te belangrijke software hebt op je computer, of je hebt een mogelijkheid dit te back-uppen stel ik voor dat je beide computers geheel leeg maakt en op beide opnieuw de respectievelijke systemen installeert.

Als je dat gedaan hebt beginnen we bij het begin en zullen je stap voor stap vertellen wat je moet doen.

Want het gezegde; "dooie dingen worden niet baas" gaat bij mij nog steeds op.

Link naar reactie
Beste Henk

Misschien heb ik iets te snel gelezen, maar voor zover ik begrijp had je eerst ME op je comuter staan en nu Xp. Sinds XP erop staat doet je netwerk het niet meer.. ???

Ik had eerst ook ME en nu Xp. Bij mij werkte het netwerk ook niet meer. Alle computers zagen elkaar. Alleen die met XP zag niemand en werd niet gezien. Oplossing was simpel. (Kwam ook via dit forum) Installeer Netbeui. Bij de upgrade wordt het verwijderd met de mededeling dat netbeui niet compatibel is met xp. Toch staat het op de xp-cd. :VALUEADDMSFTNETNETBEUI Als je netbeui nog niet geinstalleerd hebt zou ik dat eerst maar een proberen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...