Ga naar inhoud

Is deze router geschikt voor Mxstream


anoniem

Aanbevolen berichten

L.S.

Ik ben van plan een router te kopen. Ik zit op dit moment op de kabel maar misschien ga ik volgend jaar over naar MXstream.

Ik dacht zelf aan de router van U.S. Robotics: Broadband Router, Model: USR018000 omdat je deze ook als een printerhost kan gebruiken. Wie weet of deze router ook geschikt ik voor Mxstream (er staat bij dat hij geschikt is voor adsl maar op sommige sites staat dat hij voor kabel en dsl is: i.p.v. adsl)

Bij voorbaat dank,

Joost

Link naar reactie
Ja, hij is geschikt voor ADSL...ik heb hem hier ook liggen en hij werkt perfect nadat ik een firmware update heb gedaan naar versie 1.27...de origineel geinstalleerde versie ondersteunde geen PPTP protocol (had ik wel nodig voor mijn ADSL-verbinding...na 1 maal installeren heb ik er nooit broblemen meegehad (en dat is nu 2,5 maand)...

Greetz, Edge

------------------ One, but not the same.

Link naar reactie
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik ben je even helemaal kwijt...eerst vraag je of die router wil werken met ADSL en vervolgens heb je het over de kabel...

Verder heb ik werkelijk geen idee wat een MAC-adres dus misschien dat ik het wel heb ingesteld maar dat het in mijn router een andere naam heeft...dus wat bedoel je met een MAC-adres...

greetz, Edge

------------------ One, but not the same.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Joostha: Ik ben van plan een router te kopen. Ik zit op dit moment op de kabel maar misschien ga ik volgend jaar over naar MXstream.

De reden dat ik het over kabel had is dat hij daar ook op moet werken... Op dit moment heb ik kabel.

Een MAC adres is een identificatie van een netwerkkaart of router die aangeeft welke hij/zij ( :smile:) is. Dit mac adres wordt bij Chello gebruikt bij de DHCP server voor de IP toewijzing: de netwerkkaart van chello heeft een MAC adres die geregistreerd is bij chello. Dus om verbinding te krijgen zou ik het MAC adres van de router moeten kunnen aanpassen...

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is...

Joost Hartsink

Link naar reactie
Om even bij de vraag te blijven.... Een MAC adres is niet aan te passen. Het is namelijk een ingebakken identificatiecode. Ieder apparaat dat aan een netwerk aangesloten kan worden (netwerkadapter, router, printer, modem, enz) heeft een MAC adres dat er door de fabrikant in wordt gezet. Er zijn ook geen twee apparaten op de wereld met hetzelfde MAC adres.

------------------ The future will be better tomorrow.

http://home.wanadoo.nl/wittedewith

Link naar reactie
De US Robotics en de SMC router zijn identiek en worden beide door dezelfde fabrikant gemaakt (naam ben ik even kwijt)...het enige verschil zit in de software die in de router geinstalleerd is...

Het stukje over de kabel had ik even gemist maar ik heb er even naar gekeken en de US Robotics modem heeft de mogelijkheid het MAC-adres te wijzigen, te klonen zoals de functie heet (de SMC dan ook denk ik)...

Greetz, Edge

------------------ One, but not the same.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Leo S: Kun je niet aan Chello het MAC adres van je router doorgeven? Zij hoeven alleen maar hun DHCP server aan te passen en je bent klaar.


:smile: :smile: zou ik best willen doen als chello het zou toestaan een netwerk op de verbinding te zetten. Dit mag dus niet.... Daarom moet ik een oplossing vinden om het via een gesimuleerd MAC adres te doen.

En als dit inderdaad zoals Edge zegt kan dan ga ik die router kopen.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:539b26aefb="Edge"]Ja, hij is geschikt voor ADSL...ik heb hem hier ook liggen en hij werkt perfect nadat ik een firmware update heb gedaan naar versie 1.27...de origineel geinstalleerde versie ondersteunde geen PPTP protocol (had ik wel nodig voor mijn ADSL-verbinding...na 1 maal installeren heb ik er nooit broblemen meegehad (en dat is nu 2,5 maand)...<P>Greetz, Edge <P>------------------ One, but not the same.[/quote:539b26aefb] Waar heb je 1.27 vandaan? Misschien gaat het dan bij mij ook werken! Bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...