Ga naar inhoud

Kabelinternet delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben chello-gebruiker en wil mijn internet delen. De serverPC draait met win98 en de tweede met win2000. In beide PC's zitten extra netwerkkaarten ("Intel 8255x-based Ethernet PCI-adapter (10/100)".Wie kan me helpen hoe ik mijn internet kan delen? Via de "proeftuin" van Comp.totaal kom ik er niet uit, svp reactie,

Groetjes, Marc

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hier een beschrijving van internet via chello delen: Om internet te delen moet je het volgende doen: -2 netwerkkaarten voor de server -1 netwerkkaart voor andere computer -hub 1 van de kaarten zorgt voor de verbinding met Chello, de andere kaart zorgt voor de verbinding met de andere computer. Afijn, dat zijn de benodigdheden. Sluit nu beide computers aan op de hub, en de eerste machine natuurlijk ook aan de kabelverbinding (met de 2de netwerkkaart). Nu je dit gedaan hebt, ga je naar My Computer > My Network Places > View Network Connections (op je XP computer dus, ik ga er nu even vanuit dat je een Engelse versie hebt, ik ook dus in het Nederlands zou ik het niet kunnen zeggen, als je even interpreterend leest zal het niet zo moeilijk zijn om het te vertalen ) Als het goed is zie je nu 2 netwerkverbindingen. Rechterklik op de netwerkverbinding die rechtstreeks verbonden is met Chello. Kies Properties en selecteer het meest rechtse tabje (Advanced). Klik hier het vinkje aan om deze connectie te sharen. Nu naar de andere netwerkaart in deze machine. Waarschijnlijk zal deze door het aanzetten van sharen al een lokaal IP hebben gekregen (192.168.0.1 of zoiets), zoniet, dan moet je dat zelf nog even doen dmv dubbelklik > Properties > selecteer uit het lijstje Internet Protocol (TCP/IP) en kies Properties. Klik op "Use the following IP address" en voer een lokaal IP in. Zoals ik al zei, waarschijnlijk heeft Windows dat zelf al ingesteld. Het enige wat nog rest, is het configureren van de Win98 Computer. Ga naar Netwerkverbindingen en kies Internet Protocol (TCP/IP) > Eigenschappen. Het enige wat je hier in principe hoeft in te vullen is de default gateway, de rest zal automatisch ingesteld worden. De default gateway is het lokale IP adres van de XP computer, dus waarschijnlijk 192.168.0.1 of iets in die range - even onthouden dus.
Link naar reactie
[quote:c2261b3357] Op 07-03-2002 14:51, schreef ajc: Of je koopt gewoon een router, heb je ook meteen een firewall etc. :grin: [/quote:c2261b3357] Firewall kun je ook gratis krijgen bij zonelabs. Scheelt je weer paar honderd Euro voor een router :grin: :grin: :grin: [ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-03-07 14:57 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...