Ga naar inhoud

Server BIOS instellingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Ik ben nieuw bij het clubje. Ik wou even een probleem van mij delen met jullie hopende dat de oplossing te vinden is. Ik heb een 2de hands server, hier is een link waar je hem tegen komt: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00356050&lang=en&cc=us&taskId=101&prodSeriesId=327415&prodTypeId=15351 Het is een Proliant ML310 en ik wil een IDE ATA 80GB schijf gebruiken als boot schijf (trouwens de enige schijf op systeem). Als ik de schijf aansluit wordt hij niet herkend. Ik wou windows 2003 server installeren dacht ook dat het echt gebeurde maar dat bleek alleen zo. Bij 'intstallatie' setup liep allemaal goed kwam alle meldingen kopieren van bestanden leek allemaal gewoon op normale windows installatie tot het eerste herstart CD eruit en opstarten van H.D. na het laden van BIOS kwam de melding "no operating system" dus windows was niet geinstalleerd. Ik probeerde in de BIOS de controller instellingen te veranderen zodat hij naar een IDE schijf moet zoeken in plaats van een SCSI (dat nu in de config staat) maar de mogelijkheid is er niet. De harde schijf mankeert niets heb al getest jumpers master/slave staan goed dus daaraan ligt het niet. Ik wil weten hoe ik de BIOS kan instellen om de IDE schijf te herkennen. Thanks
Link naar reactie
Je zou het eens kunnen proberen met behulp van de smartstart CD die standaard met een HP server wordt meegeleverd. Als je hiermee de server opstart, kun je ook de Windows installatie starten. De juiste drivers worden dan ook meteen geinstalleerd. Heb je geen Smartstart CD? Dan kun je deze downloaden bij HP van de support website. Let goed op de generatie van de server die je hebt, de nieuwste smartstart CD's zijn niet compatible met oudere servers...
Link naar reactie
Hoi Leo, Bedankt voor je reactie ik was een tijdeje even niet bezig met deze zaak vanwege andere dingen. Na even er weer in te duiken, nam ik contact op met HP de fabrikant van deze server. Na een controle van serie nr. enz. heeft HP geconcludeerd dat deze server komt van de SCSI serie en kan geen gebruik maken van een IDE schijf als opstart schijf maar alleen als 2de of 3rde schijf enz. Nou ja... er valt dus weinig meer uit te leggen denk ik. Thanks anyway
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...