Ga naar inhoud

Linux server besturen via windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan ik via mijn windows xp makkelijk een windows server besturen? Volgens provider waar ik informeerde zou dit via een shell gaan maar heb eigenlijk geen idee of hier iets webbased mee bedoeld wordt of een soort client programma (waarvoor evt nog linix nodig is dan...). Kan iemand mij een beetje uitleg hierover geven? edit: hoor net van iemand dit dit via openssh moet en dan op 1 of andere manier wget gestart moet worden om bestanden te kunnen downloaden.
Link naar reactie
Als op de Linux server Webmin is geinstalleerd kun je idd via een browser (aka: OS onafhankelijk) die server beheren. Staat er geen Webmin op, kun je via SSH of (oh gruwel :evil: ) Telnet inloggen en dan zal je idd via de shell eea moeten instellen... Bij de meeste providers die root-access geven gebeurd dat idd via een browser (niet noodzakelijkerwijs met Webmin)
Link naar reactie
[quote:3013bd71af="sdk"]Weet niks van linux eigenlijk, geloof dat die shg gewoon alleen een soort msdos venster is maar kan je dan wel bestanden uitpakken (.zip .rar etc) en hoe kun je zien welke processen lopen en welke je al hebt gestart???[/quote:3013bd71af] Unpacken kan met tar, als je een command niet weet te gebruiken, kan je --help erachter doen wat dit maakt: [code:1:3013bd71af]tar --help[/code:1:3013bd71af] Verder is processen bekijken mogelijk met: [code:1:3013bd71af]ps -aux[/code:1:3013bd71af]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:4ce11fa634="hydrah"]er is een gratis applicatie genaamd, Real VNC deze is gemaakt voor verschillende platformen, van x86 tot solaris daar zit dus ook een linux versie bij, installeer de realvnc server op de linux server en de viewer op de windows pc, en klaar ben je :).[/quote:4ce11fa634]wist niet dat die er ook voor linux was :-? .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...