Ga naar inhoud

"Zwervende profielen uit cache verwijderen" Window


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Ik had graag gehad dat de Documents and Settings van de gebruikers die zich aanmelden op mijn netwerk, niet op de lokale HD bewaard worden. Ik weet dat je op een Windows 2003 server hiervoor het volgende kan aanvinken in het groepsbeleid: Gebruikersconfiguratie >> Beheersjablonen >> Systeem >> Gebruikersprofielen >> Kopieën van zwervende profielen uit cache verwijderen: ingeschakeld. Ik vind deze mogelijkheid echter niet terug op een Windows 2000 server. Is het mogelijk die optie in te stellen? Groetjes Tom
Link naar reactie
En hier volgt mijn eigen antwoord :D : Computerconfiguratie >> Beheersjablonen >> Systeem >> Aanmelden >> Kopieën van zwervende profielen uit cache verwijderen: ingeschakeld. Meteen een ander vraagje: Ik heb een share met daarin een verplicht profiel. Ik wil dat dit gebruikt wordt door alle gebruikers. Ik weet dat je in de AD per gebruiker kunt instellen waar het profiel geladen moet worden. Kan dit echter niet sneller? Kan je het pad naar het RUP ergens in je groepsbeleid instellen? of Kan je dat in een batchscript instellen per gebruiker? (Dit is een script die ik gebruik, wat zou ik moeten toevoegen?: --- net user nfevery fpw /add /Homedir:\\server\data\leerling\klas\naam /Expires:never /passwordchg:no /comment:"klas" --- Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden ... Greetz Tom
Link naar reactie
Wij gebruiken voor het vastleggen van de netwerkmappen het kixtart programma. Binnen het domein start iedereen op met netlogon, dat vervolgens het kixtart scriptje afdraait. Daarin kunnen zaken zoals jij wilt instellen prima geregeld worden. Zo kun je ook voor specifieke gebruikersgroepen aangeven welke mappen, maar ook welke printers er gebruikt dienen te worden. Je vind het gratis programma op [url]http://www.kixtart.org[/url] In ons login.bat script staat letterlijk: [quote:4959d19405] @echo on net time \\server /set /yes \\server\netlogon\kix32.exe loginscript.kix [/quote:4959d19405] waarna in het loginscript [quote:4959d19405] if ingroup ("Administratie") use H: "\\server\Administratie" endif if ingroup ("Bibliotheek") use I: "\\server\Bibliotheek" endif if ingroup ("Directie") use J: "\\server\Directie" endif if ingroup ("Leerkrachten") use H: "\\server\Administratie" use K: "\\server\Leerkrachten" endif [/quote:4959d19405] (voorbeeld) staat. Dan krijgen die leden uit de groepen precies díe verwijzingen waar ze recht op hebben dan wel teogang hebben. Thor2002
Link naar reactie
Dag thor2002, Het principe dat je uitlegt ken ik wel. Ik heb ook zo'n scriptje die netwerkmappen ter beschikking stelt aan de gebruiker. Het principe is dat je een bepaalde gedeelde map op de server koppelt aan een stationsletter op de client. Wat ik echter wil is dat in de Active Directory bij elke gebruiker ingesteld staat waar het profiel van die gebruiker zich bevindt. Volgens mij kan dat enkel bij het aanmaken van de gebruikers. Aangezien ik mijn gebruikers niet manueel maar via een script aanmaak, vraag ik mij af wat ik aan het script moet toevoegen. Of kan dat ook in het groepsbeleid? Groetjes Tom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...