Ga naar inhoud

Wat heb ik nodig voor een phpbbforum (software)


anoniem

Aanbevolen berichten

misschien een software vraag maar denk dat de mensne van dit subforum de vraag beter kunnen beantwoorden: wat heb ik allemaal nodig voor een phpbb forum (en evt andere mysql applicaties) op mijn eigen server pc. Ik heb zojuist mysql geinstaleerd van www.mysql.com en die werkt als het goed is. Heb ook phpmyadmin gedownload maar die deed het nog niet want had geen php. Heb dus zojuist php gedownload (werkt nog niet want zie alleen een php-cgi.exe ff manual doorspitten). Wat heb ik nog meer nodig? Ik denk in ieder geval een programma dat de gebruik van website mogelijk maakt en ook de koppeling kan maken tussen de php installatie en mysql. Weet iemand een dergelijk programma of heeft er iemand een andere oplossing? edit: zat aan apache te denken heb ik vroeger op deze pc weleens gehad. Heb apache nu geinstaleerd beetje vreemd dat er staat no services installed maar goed hij werkt wel als ik vanuit het startmenu start apache in console doe. Nu is alleen de vraag hoe zorg ik dat de php werkt op de apache...
Link naar reactie
De benodigdheden van phpBB staan gewoon in de docs directory... Hoe je PHP moet installeren staat in de handleiding van PHP... Ik denk als je dit soort vragen niet zelf uit kan zoeken, je beter af bent bij een partij die het al voor je gedaan heeft (lees: een hostingprovider). Ik verplaats de topic dus ook naar "Servers", dit heeft niks met webprogrammeren te maken.
Link naar reactie
[quote:b163c167fa="Bill Gates"]De benodigdheden van phpBB staan gewoon in de docs directory... Hoe je PHP moet installeren staat in de handleiding van PHP... Ik denk als je dit soort vragen niet zelf uit kan zoeken, je beter af bent bij een partij die het al voor je gedaan heeft (lees: een hostingprovider). Ik verplaats de topic dus ook naar "Servers", dit heeft niks met webprogrammeren te maken.[/quote:b163c167fa]ben nog niet eens toe aan phpbb probeer eerst de rest werkende te krijgen aangezien een phpbb forum ook altijd weer een heel gedoe is... beetje flauw dat je niet gewoon een goed software pakket als tip geeft want krijg net een tip dat die er ook zijn. Heb ondertussen apache 2.0 met php 5.x werkende op een win98 pc (wat niet kan las ik op de php site maargoed blijkbaar wel :P ). Ben alleen nog niet tevreden over apache want (Zoals in software is te lezen) hij linked url's op een vreemde manier. Dus als iemand een betere http server kent laat het ff weten :wink: .' Ken btw dit forumonderdeel niet :oops: als iemand de apache vraag ook ff hierheen wil verplaatsen zou dat fijn zijn.
Link naar reactie
Je hebt een webserver, php, mysql database server, beheer tool voor mysql en phpbb nodig. Zelf heb ik gewerkt met de volgende programma's: - apache 2 - php 5 - mysql 4 - phpmyadmin - phpbb nederlands Php, apache en mysql installeren is niet zo moelijk. Uiteindelijk voor het configureren moet je wel een aantal bestanden aanpassen. Installeer gewoon apache en mysql en download de bestanden van php. Bij php zit een install.txt (dacht ik) bestand waarin staat hoe je het aan het werk krijg met apache. Installeren van mysql en apache gaat gewoon met een installer. Je moet dan het httpd.conf en php.ini goed configureren. Dit kan best even duren voor je het goed hebt werken. Als php goed werkt, kan je dat zien onderaan het monitor scherm van apache. Zorg er voor dat de php en mysql modules in apache geladen zijn. Nu kan je phpmyadmin configureren voor gebruik. Ook hoe dit moet is wel op de site van phpmyadmin te vinden. Vul in het conf bestand van phpmyadmin wel ff het wachtwoord voor mysql in, anders werkt het niet. Heb je phpmyadmin ook goed werkend, dan is het een eitje. Je maakt nog even een lege database aan en dan kan je phpbb "installeren". Hiermee moet je er uitkomen, een beetje zelfwerkzaamheid is wel nodig. Wil je dat niet opbrengen, dan kan je ook een van de kant-en-klaar pakketten installeren die alles in 1 keer op je pc zetten. Enige wat je dan hoeft te doen is een database aanmaken en phpbb installeren.
Link naar reactie
php werkt al, moest 3 regels toevoegen aan de config van apache. Kan helaas niet icoontje van apache checken want bij 2.0 werkt dat alleen met winnt/xp enz. Maar mijn php site werkt gewoon dus ga er van uit dat alles klopt. Zal dat phpmyadmin even downloaden want kan me herrineren dat dat inderdaad altijd op cpanel bij 1 van mijn website staat (eigenlijk nooit echt nodig gehad). Heb nog wat kleine probleempjes: -Apache, is een losse topic over http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=148749 kort gezegt hij onthoud niet vanuit welke directory de site komt. -Apache, als een map een index.php heeft in plaats van een index.html wordt deze niet automatisch geladen -mysql tool om meerdere databases aan te maken zodat ik ermee kan testen ben nog aan het google hiervoor groot probleem bij proberen van phpmyadmin: [quote:efcd39fe29] Kan de mysql extentie niet laden, Controleer de PHP Configuratie Documentatie --> 1.20] I receive the error "cannot load MySQL extension, please check PHP Configuration". To connect to a MySQL server, PHP needs a set of MySQL functions called "MySQL extension". This extension may be part of the PHP distribution (compiled-in), otherwise it needs to be loaded dynamically. Its name is probably mysql.so or php_mysql.dll. phpMyAdmin tried to load the extension but failed. Usually, the problem is solved by installing a software package called "PHP-MySQL" or something similar. [/quote:efcd39fe29] hmm nog een extra regel aan apache toevoegen? aan php kan ik denk ik in ieder geval weinig toevoegen. In apache heb ik nu: [code:1:efcd39fe29]ScriptAlias /php/ "c:/server/Php/" AddType application/x-httpd-php .php Action application/x-httpd-php "/php/php-cgi.exe"[/code:1:efcd39fe29] php info: http://dcswow.servegame.org/test2/test.php Heb op php.net gekeken daar staat http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mysql.php gebruik: with-mysql=/path/to/mysql. maar dat is niet terug te vinden in de php.ini :-? bovendien de mysql server loopt toch al dus wat moet php dan met de exe ik snap het ff niet meer :-? .
Link naar reactie
[quote:c75c00980f="boelieboelie"]Misschien is [url=http://www.apachefriends.org/en/]XAMPP[/url] een idee? Daarmee installeer je in één keer Apache, MySQL, phpMyAdmin, etc...[/quote:c75c00980f]helaas heb ik alles nu al geinstalleerd alleen ik mis de "mysql extentie" :-? naja zal de link ff bookmarken voor de volgende keer op andere pc :wink: .
Link naar reactie
[quote:66475a6869="sdk"]-Apache, als een map een index.php heeft in plaats van een index.html wordt deze niet automatisch geladen[/quote:66475a6869]http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_dir.html#directoryindex [quote:66475a6869="sdk"]Heb op php.net gekeken daar staat http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mysql.php gebruik: with-mysql=/path/to/mysql. maar dat is niet terug te vinden in de php.ini :-? bovendien de mysql server loopt toch al dus wat moet php dan met de exe ik snap het ff niet meer :-? .[/quote:66475a6869]Dan voeg je die regel toch toe? Als dat er staat is dat wat je moet doen. Simpel.
Link naar reactie
In de engelse tekst (handmatig opgezocht door /nl te vervangen in /en) staat iets heel anders [quote:8a6232f6b9]PHP 5+ MySQL is no longer enabled by default, so the php_mysql.dll DLL must be enabled inside of php.ini. Also, PHP needs access to the MySQL client library. A file named libmysql.dll is included in the Windows PHP distribution and in order for PHP to talk to MySQL this file needs to be available to the Windows systems PATH. See the FAQ titled "How do I add my PHP directory to the PATH on Windows" for information on how to do this. Although copying libmysql.dll to the Windows system directory also works (because the system directory is by default in the system's PATH), it's not recommended. As with enabling any PHP extension (such as php_mysql.dll), the PHP directive extension_dir should be set to the directory where the PHP extensions are located. See also the Manual Windows Installation Instructions. An example extension_dir value for PHP 5 is c:\php\ext Note: If when starting the web server an error similar to the following occurs: "Unable to load dynamic library './php_mysql.dll'", this is because php_mysql.dll and/or libmysql.dll cannot be found by the system. [/quote:8a6232f6b9] Dus:php_mysql.dll DLL must be enabled inside of php.ini alleen jammer dat ze er niet meteen bijzetten hoe :-? php_mysql.dll staat wel in de extention list. er staat ook dat ik "Although copying libmysql.dll to the Windows system directory also works " maar dat dll bestand staat niet in de php installatie directory daar staat maar 1 dll file. edit: Heb nu ook php4 geinstalleerd en daarmee start phpmyadmin WEL. Het is dus toch iets met het enablen van 5, weet niet hoeveel ik mis nu ten opzichte van 5.0...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:13331ef890="boelieboelie"]Misschien is [url=http://www.apachefriends.org/en/]XAMPP[/url] een idee? Daarmee installeer je in één keer Apache, MySQL, phpMyAdmin, etc...[/quote:13331ef890] Ik wil ook zoiets als sdk maar dan een smf forum. Heb nu namelijk een smf forum draaien bij lycos, maar dat is vet bagger. Ik heb hier een pc staan die ik toch haast nooit gebruik dus daar wil ik het op gaan proberen. Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar XAMPP lijkt me wel een goed hulpmiddel! Bedankt dus!
Link naar reactie
Misschien voor jullie een domme vraag, maar ik heb een forum bij lycos. Als mensen het adres van het forum in hun browser intypen komen ze op het forum (soms, want meestal werkt t niet :s). Ze komen dan natuurlijk uit op een lycos server waar het forum dus gehost wordt. Hoe krijg ik dit zo voor elkaar dat mensen op mijn pc, die dan dus als server fungeert, terecht komen?
Link naar reactie
[quote:ef018aaeba="weert114"]Misschien voor jullie een domme vraag, maar ik heb een forum bij lycos. Als mensen het adres van het forum in hun browser intypen komen ze op het forum (soms, want meestal werkt t niet :s). Ze komen dan natuurlijk uit op een lycos server waar het forum dus gehost wordt. Hoe krijg ik dit zo voor elkaar dat mensen op mijn pc, die dan dus als server fungeert, terecht komen?[/quote:ef018aaeba]Naar het adres van jou pc linken... je ip adres dus of een domein aanvragen en dat linken aan jou ip adres.
Link naar reactie
[quote:bc90b71968="sdk"][quote:bc90b71968="weert114"]Misschien voor jullie een domme vraag, maar ik heb een forum bij lycos. Als mensen het adres van het forum in hun browser intypen komen ze op het forum (soms, want meestal werkt t niet :s). Ze komen dan natuurlijk uit op een lycos server waar het forum dus gehost wordt. Hoe krijg ik dit zo voor elkaar dat mensen op mijn pc, die dan dus als server fungeert, terecht komen?[/quote:bc90b71968]Naar het adres van jou pc linken... je ip adres dus of een domein aanvragen en dat linken aan jou ip adres.[/quote:bc90b71968] Ja inderdaad, maar er staat al een site online bij lycos op dat adres dus. Nu moet ik dus eerst smf installeren hier op mijn pc, dan een bacup maken van het forum en die uploaden naar de vers geinstalleerde smf op mijn eigen pc. Alles wat bij lycos op de server staat blijft dan gewoon staan neem ik aan. Ik zit dan nog met 1 ding... Ik gebruik een netwerkje. Heb een speedtouch 510 met daaraan een wireless ap van conceptronic. Ik heb een vast ip adres bij tiscali, alleen mijn pc heeft een lokaal adres zogezegd. Hoe krijg ik dat in orde?
Link naar reactie
[quote:57e4645608="weert114"][quote:57e4645608="sdk"][quote:57e4645608="weert114"]Misschien voor jullie een domme vraag, maar ik heb een forum bij lycos. Als mensen het adres van het forum in hun browser intypen komen ze op het forum (soms, want meestal werkt t niet :s). Ze komen dan natuurlijk uit op een lycos server waar het forum dus gehost wordt. Hoe krijg ik dit zo voor elkaar dat mensen op mijn pc, die dan dus als server fungeert, terecht komen?[/quote:57e4645608]Naar het adres van jou pc linken... je ip adres dus of een domein aanvragen en dat linken aan jou ip adres.[/quote:57e4645608] Ja inderdaad, maar er staat al een site online bij lycos op dat adres dus. Nu moet ik dus eerst smf installeren hier op mijn pc, dan een bacup maken van het forum en die uploaden naar de vers geinstalleerde smf op mijn eigen pc. Alles wat bij lycos op de server staat blijft dan gewoon staan neem ik aan. Ik zit dan nog met 1 ding... Ik gebruik een netwerkje. Heb een speedtouch 510 met daaraan een wireless ap van conceptronic. Ik heb een vast ip adres bij tiscali, alleen mijn pc heeft een lokaal adres zogezegd. Hoe krijg ik dat in orde?[/quote:57e4645608] begin ff een nieuw topic...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...