Ga naar inhoud

Webaccess blokkeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuw netwerk aangelegd gekregen en heb een vraag. ff wat specs win2000 server(dC) exchange 2000 server isaserver 2000 Alle gebruikers kunnen van buiten de webmail aan (dit werkt goed) inloggen via de active dir account. Nu wil ik alleen van 1 user het zo instellen dat ie wel intern bij zijn mail kan maar niet vanuit thuis. Moet ik dan zijn ip nummer weten? want dit kan ik dan blokkeren of kan het ook anders mischien op de iis of user niveau. Alvast bedankt
Link naar reactie
ik neem aan dat je op je internet netwerk gewoon Outlook gebruikt? OWA kun je per gebruiker in of uitschakelen. Standaard staat dit voor iedere gebruiker aan. Uitzetten doe je door de properties van die gebruiker te openen. Op het tabblad exchange advanced klik je op de knop protocol settings. Dubbelklik op HTTP en zet het vinkje uit. Als het goed is kan deze gebruiker nu niet meer inloggen op OWA.
Link naar reactie
:D het werkt! is het zo simpel hehe :) sja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Zou je eigelijk in isaserver ook een rule(deny) aan kunnen maken voor gebruikers die van buiten naar binnen op de server willen. Weet iemand hoe dit moet ?(omdat webmail niet het enigste is wat een gebruiker kan benaderen) bedankt nog voor de oplossing!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...