Ga naar inhoud

mailserver bij wanadoo


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:0081692d61="Leo S"]Een andere mogelijkheid is iets van een POP-connector. Deze downloadt de mail namelijk bij de provider en stopt hem in de juiste mailbox op de eigen mailserver. De mail wordt hierbij dus niet direct op je mailserver afgeleverd.[/quote:0081692d61] Klopt, mooie hiervan is dat je een goede faalback hebt, als je mailserver niet draait kan er toch mail ontvangen worden en als je de tijd op je eigen mailserver lekker kort zet, merk je niet eens dat de mail gehost wordt op een andere server.
Link naar reactie
Ik heb de aanwijzingen van Planet gevolgt: [url=http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=PC5Uyzih&p_lva=&p_faqid=570&p_created=1064393875&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTImcF9zZWFyY2hfdGV4dD0gK3NtYXJ0aG9zdCZwX3Byb2RfbHZsMT1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwxPX5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=]Zie hier de aanwijzingen[/url]. Hierna heb ik de DNS entries bij mijn provider laten toepassen en toen werkte het. Hoe het verder werkt met die poort 25 durf ik niet te zeggen maar het werkt nu wel. Daarvoor kon ik niet versturen en ontvangen. Patrick
Link naar reactie
1) casema/Wanadoo antwoord toch niet, dus vragen daar heeft geen zin. 2) uiteraard moet je router/modem de mailpoort open hebben staan en forwarden. 3) je kan je mail wel over een andere poort binnen laten lopen, maar dan moet je effe alle mailservers ter wereld vertellen dat ze die poort gebruiken. 4) popconnect, fetchmail etc zijn mooie dingen, maar alleen voor mail die bij je provider wordt afgeleverd. Draai je een eigen domein met mail die daarop wordt afgeleverd, dan heb je er niets aan. 5) mogelijke oplossingen: a) laat je mail afleveren op de mailserver van een bekende (uiteraard op poort 25). Dit regel je inderdaad in je MXrecord. Die bekende forward die mail dan naar jou op een andere poort, die niet geblokt wordt door Wanadoo. Uiteraard geldt 2) hiervoor. b) ga naar een serieze provider, die wel luistert naar de wensen van klanten, meegaat met de tijd en op z'n minst het fatsoen heeft om te antwoorden op vragen (al eens gezien dat op 1 vd support pages staat "een vraag stellen de helpdesk, én antwoord krijgen"?. Het feit alleen al dat ze het erbij zetten... succes! rolf die om oa deze reden bij wanadoo cable is weggegaan...
Link naar reactie
Planet werkt ook met zogenaamde MX records. Het komt er in het kort op neer dat poort 25 geblokkeerd is en dus geen mail kan ontvangen. In de MX records wordt aangegeven dat er eerst geprobeerd wordt om de mail op jou IP nummer af te leveren, dat lukt niet vanwege de gesloten poort. Dan kijkt ie naar een hoger nummer, dat is in dit geval een mailserver van Planet, die is wel te bereiken. Die mailserver van Planet kijkt opnieuw waar de mail heen moet. Eerst naar het laagste nummer (jouw ip nummer). Dat kan ie nu wel zien omdat het binnen het 'domein' van Planet is en de mail wordt keurig afgeleverd. Wellicht is het ook zoiets bij Wannadoo. Daarnaast kan je dan ook nog een hostname nemen (eventueel ergens anders) en daar vragen of ze de MX records in de DNS willen aanpassen voor je. TIP: www.openhost.nl Suc6
Link naar reactie
[quote:bc66b61839="rolfb"]4) popconnect, fetchmail etc zijn mooie dingen, maar alleen voor mail die bij je provider wordt afgeleverd. Draai je een eigen domein met mail die daarop wordt afgeleverd, dan heb je er niets aan.[/quote:bc66b61839] Het mooie aan een eigen domein met mailserver is dan ook dat je helemaal geen pop-connector nodig hebt...
Link naar reactie
Als je een eigen domeinnaam hebt kun je inderdaad de mail op je mailserver af laten leveren. Hiervoor moet echter wel een connectie met jouw mailserver op poort 25 mogelijk zijn. Dit betekent dat jij poort 25 in je modem/router open moet zetten. Maar aangezien al het Internet-verkeer via de routers van je provider verloopt, kunnen zij ook poort 25 naar hun klanten toe dichtzetten. De enige mogelijkheid die je dan nog hebt is de mail ergens laten binnenkomen en met een POP-connector de mail door je mailserver laten downloaden. Met andere woorden, als je provider het niet toestaat om een eigen mailserver te draaien, moet je er wel wat voor over hebben om het toch te gaan proberen. Als je namelijk een eigen domein hebt en je moet die mail ergens laten binnenkomen, heb je ook een aantal mailboxen nodig die je met die pop-connector leeg trekt.
Link naar reactie
Hallo allemaal, Ik heb ook problemen met mailserver. Heb eigen domeinnaam gekoppeld aan webserver en wil nu mailserver opzetten. Ontvangen gaat goed: POP op poort 110 Versturen gaat niet: SMTP op poort 25 Krijg de foutmelding: Temporary error 249 (temporary MX resolution error) resolving 'hostnaam'. Provider: Wanadoo ADSL Maar als ik nu al jullie berichten lees is het dus Wanadoo die de boel blokkeert?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
In de DNS moet een verwijzing komen naar de eigen mailserver. Aangezien Planet geen rechtstreeks verkeer op poort 25 (SMTP) toestaan, moet hier een 'trucje' uitgehaald worden. Voor Planet gaat dat op de volgende manier. Bij je ISP (of hostingprovider / domeinregistar) moet een MX record in de DNS aangemaakt worden: thuisdomein.nl MX 10 smtp.thuisdomein.nl thuisdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl smtp.thuisdomein.nl A 213.10.x.y (dit laatste is je eigen IP nummer dat op internet te zien is) Wat gebeurt er als iemand een mailtje wil sturen naar je domeinnaam. In de DNS server wordt gekeken welk IP adres bij het domein hoort. Dan wordt op dat IP adres gekeken naar poort 25 (laagste MX record = MX 10). Die poort is niet te zien op internet omdat Planet die blokt. Dan wordt gekeken naar het volgende MX record (=20). Dit is de mailrelayserver van Planet. Die is wel te zien en de mail wordt daar naar toe gestuurd. Die mailrelayserver kijkt opnieuw naar de gegevens in de DNS. Als eerste wordt weer naar het laagste MX record gekeken. In dit geval jouw domein met bijbehorend IP adres. In het domein van Planet is dat IP adres met poort 25 wel zichtbaar en zo kan de mail afgeleverd worden op je eigen domein. Voordeel van dit systeem is dat mocht je mailserver eruit liggen, de mail in de server van Planet blijft 'hangen'. Een handige backup server dus voor je eigen mailserver. Kortom: zoek uit waar je de genoemde MX record kan aanpassen in een DNS server. Ik hoop dat dit zo duidelijk is. Suc6
Link naar reactie
Inmiddels lukt het mij om vanaf mijn mailserver als postmaster een bericht te sturen naar mijn "oude" mailadres Vanaf dit oude adres kan ik ook mailen naar mijn nieuwe adres. De gegeven tips (aanpassing bij Argeweb) hebben dus goed gewerkt. Dank! Ik had gevraagd of Argeweb dit kon doen. Hebben ze ook gedaan maar niet alles. Nu moet ik nog waar ter wereld ook mijn mail op de eigen server kunnen ophalen. Hiervoor heb ik een pop... adres nodig. Welk adres heeft de pop-server nu? Wie kan dit vertellen? ruit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...