Ga naar inhoud

WinXp (pro) inloggen op een NT4 domein..Niet dus..of wel ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste medezwoegers, Ben "hobbysysteembeheerder" (zo noem ik me zelf altijd maar...LOL) Op mijn werk behandel ik 16 pc's die staan in een NT4 domein. deze behandeld de printers, toegang op het domein, en de toewijzing van "vaste schijven" op de lokale stations met allemaal de zelfde drive-letter. Deze zijn nodig voor het Software pakket waar we me draaien. de database staat op een Unix server, en doet geen dienst in het domein. Heeft wel iedereen toegang toe (de database dan) Nu het leuke. Dit spul werkt altijd prima, tot Jan lu....(ik dus) weer eens 3 nieuwe computers kocht, met Windows XP (pro.....geen home.......pro) Deze wil ik dus laten inloggen op het domein, zodat ze d.m.v. het netlogon.bat gelijk de zelfde opties hebben als de Win'98 computers. Makkelijk toch......................wrong..... Ik vul de gebruiker in = bekent op de NT server Ik vul het domein in = echt de goede........ en niet doen dus, geen toestemming of geen domein controller gevonden. Wat ik doe doe ik... Mijn oplossing was deze, het netlogon.bat op de //public zetten, bij werkgroep de domein naam invullen, en hoppa toegang tot alles. Het netlogon.bat aanroepen, en hoppa alles doet het, zonder boe of bah stonden alle printers geinstaleerd, de vaste drive-letters waren er..... net of ik gewoon op het domein was ingelogt.......RA RA hoe kan dit. Opnieuw opstarten, en zonder boe of bah, gewoon alles werken. Kijk ik of hij is aangemeld bij het domein.........NEE, maar wel werken Heeft iemand hier een antwoord op, dit moet toch anders kunnen. VG Clemens
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...