Ga naar inhoud

Linux Fileserver


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op school de opdracht gekregen om van een Pentium 90 een Linux Fileserver te maken. Door wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat samba of NFS de meest aanbevolen programma's hiervoor zijn. Ik heb echter niet veel ervaring met Linux, alleen een beetje met SuSE 7.0 :oops: Misschien hebben jullie tips, suggesties voor wat ik kan doen? Ik kan eventueel ook Linux nog downloaden op school als dat nodig is(Wij hebben Corel Linux(versie weet ik niet),SuSE 7.0 en RedHat 6.3) Gr, RuuD
Link naar reactie
Gewoon, voor mezelf, maar worden jullie altijd zomaar in het diepe gegooid?? Wij kregen altijd eerst nog wel wat uitleg... Samba is inderdaad een leuke hiervoor. Maakt in principe niet uit welke Linux je installeerd, het gaat meer om de Kernel die installeerd en de compatibileit van Samba met die Kernel. Het slimste is om gewoon de Samba te gebruiken die bij je Linux-distributie op de CD is bijgeleverd. Ik zou voor SuSe gaan, die is qua installatie het meest gebruikersvriendelijk. Verder kan in je aanraden om [url=http://www.webmin.com]Webmin[/url] te gebruiken. Dit tooltje installeerd je op de Linux-machine, waarna je deze met een webbrowser kan benaderen en af-configureren. Ook Samba! Gebruik daar [url=http://www.swelltech.com/support/webminguide/]deze handleiding[/url] bij. Veel verder kan ik je ook niet helpen. Ben er ook nog niet zo'n ster in... O ja, let hier nog wel ff op. Volgens mij moet je ook een SMB-service installeren op de werkplekken... Suc6!
Link naar reactie