Ga naar inhoud

Windows NT server installeren lukt niet!


anoniem

Aanbevolen berichten

hey, Ik ben een newbie m.b.t servers. Vorige week heb ik een 200 Mhz systeem gekocht. En daar wil ik een Windows NT 4.0 server van maken. Maar het lukt niet echt. Na het kopieeren van de bestanden op de schijf wil de installatie starten. Maar helaas kan deze de opgegeven partisie niet vinden. Ik heb hem FAT geformateerd. Moet dit NTFS zijn??? En zo niet wat kan de oorzaak dan zijn?
Link naar reactie
NT 4 kan je installeren op FAT of NTFS Denk dat Ruud de Wit het probleem als heeft aangegeven T kan zo zijn dat de PC bv een u66 controller heeft of SCSI en dan zal je aan het begin van de NT setup moeten aangeven dat je de drivers daarvan wil inladen. Doe je dit niet dan zal NT de schijf niet zien Vraag is ook hoe is de HD geformatt. dmv een windhoos diskette of dmv de NT cdrom setup procedure.
Link naar reactie
Je begint met het gegeven dat de partitie FAT geformatteerd is en dat er bestanden gekopieeerd worden. Vervolgens zeg je weer dat je niet eens aan formatteren toekomt. Dat wordt voor degene die een antwoord willen geven een beetje verwarrend. Als je gewoon IDE hebt, vrees ik toch dat de bewuste partitie FAT32 is. Zoals sjouken al aangaf: NT4 heeft een FAT16 of NTFS of een ongepartitioneerde schijf nodig: [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;173694[/url]
Link naar reactie
Back to the basics: ik vermoedt dat de disk FAT32 partities heeft. Start FDISK en geef Nee op de vraag of je grote schijf ondersteuning wilt hebben. Verwijder alle partities en maak nieuwe aan. Als je die vervolgens formatteerd moet FDISK FAT i.p.v. FAT32 aangeven. Hier kun je dan NT4 op installeren. OF Start FDISK en verwijder alle partities. Maak de 3 installatiefloppen van NT4 aan door op een systeem een commandprompt te openen, naar de i386 folder te gaan en m.b.v. WINNT /OX de 3 floppen te generen. Vervolgens deze installatie van NT4 starten en dan zal je toch wel de schermpjes krijgen met de partitiedefinitie en format.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...