Ga naar inhoud

[.htaccess] Gecompliceerd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik maakte een site die enkel voor gemachtigden zichtbaar mag zijn. IK zette een paswoord in de vorm van .htaccess in mijn root-dirt. Deze site bevat echter ook een admin zone. Ook deze voorzag ik van een .htaccess en .htpasswd file. Wanneer ik echter als admin een kijkje op mijn site wil nemen ben ik verplicht mijn paswoord voor bezoeker weer in te geven. Het lijkt alsof mijn computer maar op 1 plaats tegelijkertijd kan geauthoriseerd zijn. Kan ik dit oplossen door aanpassing van de .htaccess-file? Hier is de inhoud van mijn .htaccess file: [code:1:726970d815] AuthUserFile "path" AuthGroupFile /dev/null AuthName "name" AuthType Basic <Limit GET> require user "username" </Limit> [/code:1:726970d815] In mijn .htpasswd file staat het paswoord wat overeenkomt met de opgegeven username. In de admin-subdir zet ik eenzelfde .htaccess en .htpasswd neer met natuurlijk een andere username+password. Beide .htaccess-files vragen keurig naar username+paswoord. Enige verwantschap en inzicht in subdirs ontbreekt echter. Bestaat hier een oplossing voor? Groeten Tom
Link naar reactie
Ik denk niet dat dit op te lossen is, je moet altijd "langs" de root van de site. Wat je wel kan proberen is het volgende: "site.nl" laat je met een script of wat html wijzen naar "site.nl/site" (of iets dergelijks). In die subdir plaats je dan je .htaccess, in de root staat dus geen check meer en zodoende kan je ook een password plaatsen op "site.nl/admin".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...