anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Delen Geplaatst: 9 december 2002 Ik had een apache server actief op mijn PC. Niet zozeer vanwege het nut maar voor een beetje spielerei. Nu bleek uit de log file dat er geprobeerd is mijn systeembestanden te benaderen. Mijn vraag is dan ook, hoe veilig is het voor mijn prive gegevens op mijn PC om een webserver te draaien ? Of weet iemand een alternatief om op een andere manier grote betsanden te delen met een minimale kans op hacken ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2002 registreer een e-mail adres bij bijv. O2 en zet daar je bestanden op Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2002 Een goed geconfigureerde Apache is vrij veilig. Het enige waar je op moet letten zijn de fouten in windows. Meestal liggen zij aan de basis van veiligheidslekken en niet Apache. Verder wil ik ook nog even zeggen dat Apache niet echt een server voor beginners is en ik raad die dan ook niet aan als je weinig ervaring hebt en toch veilig wil zitten. Verder zou ik zeggen, draai een ftp-server ipv een webserver. Er zijn er voldoende gratis ter beschikbaar (www.guildftpd.com is een zeer goede, gebruik ik ook). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen