Ga naar inhoud

veiligheid apache server


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had een apache server actief op mijn PC. Niet zozeer vanwege het nut maar voor een beetje spielerei. Nu bleek uit de log file dat er geprobeerd is mijn systeembestanden te benaderen. Mijn vraag is dan ook, hoe veilig is het voor mijn prive gegevens op mijn PC om een webserver te draaien ? Of weet iemand een alternatief om op een andere manier grote betsanden te delen met een minimale kans op hacken ?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Een goed geconfigureerde Apache is vrij veilig. Het enige waar je op moet letten zijn de fouten in windows. Meestal liggen zij aan de basis van veiligheidslekken en niet Apache. Verder wil ik ook nog even zeggen dat Apache niet echt een server voor beginners is en ik raad die dan ook niet aan als je weinig ervaring hebt en toch veilig wil zitten. Verder zou ik zeggen, draai een ftp-server ipv een webserver. Er zijn er voldoende gratis ter beschikbaar (www.guildftpd.com is een zeer goede, gebruik ik ook).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...