Ga naar inhoud

Heb ik gelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi ik heb een windows 2000 server draaien met Active Directory, op deze server moeten alle computers aanloggen en via deze server ook met @home kunnen internetten. Nu vraag ik mij af, omdat @home pc's met domeinen geen toegang geeft tot haar netwerk, of ik daar een router tussen kan zetten zodat mijn server met Active Directory WEL kan internetten, en dan de internet verbinding kan gaan delen, met de andere computers die zijn aangelogd. is dit uberhaupt wel mogelijk?? Snap?? Buiten dat vroeg ik mij af welke de beste anti virus software is voor servers.
Link naar reactie
Sellis, die punt weggooien moet omdat anders jouw Internet explorer op jouw eigen DNS-server op zoek gaat naar het "root-domain". Je moet namelijk een adres als volgt zien: "computertotaal.nl.". Die punt achter nl is het root-domain en hier staan op de DNS-servers alle verwijzingen naar .nl, .com, .org etc. Daarna gaat hij verder zoeken (in ons geval) of hij het IP-adress van computertotaal kan vinden op de DNS-server waar .nl naar verwijst. Dit is een simpele uitleg hoe het "root-domain" gebruikt wordt. Jouw ISP zal het een rotzorg zijn of je wel of niet een "." in je DNS-server heb staan. Ze hebben liever dat je hem wel heb, want dan hebben ze ook geen last van Internet-verkeer vanaf jouw station :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...