anoniem Geplaatst: 20 november 2002 Delen Geplaatst: 20 november 2002 Hi ik heb een windows 2000 server draaien met Active Directory, op deze server moeten alle computers aanloggen en via deze server ook met @home kunnen internetten. Nu vraag ik mij af, omdat @home pc's met domeinen geen toegang geeft tot haar netwerk, of ik daar een router tussen kan zetten zodat mijn server met Active Directory WEL kan internetten, en dan de internet verbinding kan gaan delen, met de andere computers die zijn aangelogd. is dit uberhaupt wel mogelijk?? Snap?? Buiten dat vroeg ik mij af welke de beste anti virus software is voor servers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2002 Heeft met AD niks te maken. Je kunt ICS installeren dat bij win2000 zit. Of misschien msproxy. Of iets als wingate of zo. Maar het is dus heel goed mogelijk... vergeet alleen niet een goede firewall te gebruiken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2002 Van te voren een .local domain maken. Een .local domain wordt niet geforward op het Internet, net als 192.168.x.x, 10.x.x.x etc (private adressen) In DNS de . (punt) weggooien In DNS (properties) de forwarder instellen met als IP-addres de DNS-server(s) van je ISP Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2002 Much ablige mensen...dat ga ik lekker uit proberen. Ik laat het wel weten als alles werk..okies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2002 Idd is dat van die punt weggooien belangrijk. Anders kan je ISP wel eens moeilijk gaan doen. Nadat je die . verwijderd hebt kan het overigens even duren voordat je bij de properties de DNS van je ISP in kunt vullen. Gewoon even geduld hebben! Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2002 Sellis, die punt weggooien moet omdat anders jouw Internet explorer op jouw eigen DNS-server op zoek gaat naar het "root-domain". Je moet namelijk een adres als volgt zien: "computertotaal.nl.". Die punt achter nl is het root-domain en hier staan op de DNS-servers alle verwijzingen naar .nl, .com, .org etc. Daarna gaat hij verder zoeken (in ons geval) of hij het IP-adress van computertotaal kan vinden op de DNS-server waar .nl naar verwijst. Dit is een simpele uitleg hoe het "root-domain" gebruikt wordt. Jouw ISP zal het een rotzorg zijn of je wel of niet een "." in je DNS-server heb staan. Ze hebben liever dat je hem wel heb, want dan hebben ze ook geen last van Internet-verkeer vanaf jouw station :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2002 thnxs 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2002 Was idd makkelijker dan ik dacht. :-? Had helemaal niet om hulp hoeven te vragen. Maar goed....thx anyways.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen