Ga naar inhoud

Web en FTP server thuis


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik de beschikking over een extra computer die ik compleet wil toewijden aan het hosten van mijn webpagina. Nu gebruik ik als FTP server het programma SERV-U en voor de web server het programma Abbys of zoiets. Nu kom ik er jammergenoeg steeds achter dat als ik de server op afstand benader, de server dichtslaat en vervolgens niet meer doet totdat ik alles weer opnieuw opstart. Ik maak gebruik van een kabel internet verbinding met wisselense IP adressen. Alles draait onder Windows XP professional, alles up to date en heb voor de rest geen vage fouten. Weet iemand misschien waarom de software steeds dichtslaat bij benadering. Tweede vraag weet iemand nog andere (betrouwbare) server software voor HTTP en FTP doeleinden???
Link naar reactie
Zelf gebruikt ik ook serv u. Admin account die standaard aan wordt gemaakt met de setup gebruik ik niet. Als alternatief heb ik een gebruiker admin aangemaakt met alle rechten. Voor het gemak heb ik ook twee groepen gemaakt. 1. ftp users (gebruikers namen van personen die mogen bezoeken.) 2. Server users. (met daarin alleen admin als gebruiker) (quest enz staan dicht!) Als http gebruik ik apache. (de beste gewoon) Tip ! Zelf zit ik bij @home (kabel) en twee maal per jaar wisselt mijn ip. Via mijn routertje hou ik constant 24 uur het ip nummer vast. Dit is de makkelijkste manier om redelijk constant hetzelfde ip te behouden. Als je meer dan 8 uur offline bent geweest krijg je via dhcp (@home) een ander ip. Succes..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...