Ga naar inhoud

M$ ISA Enterprise Server 2000


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu thuis een leutige server draaien -> Win2kSP3Pro/IIS/WinRoute/Serv-U op lotta.dyndns.org omdat ik een kabelverbinding heb die dynamische ip adressen hanteerd. Nou draait alles al een aantal dagen smooth en zonder problemen met een max. geheugenverbruik van 50MB :lol: Nou was ik een beetje aan het rond neuzen op internet en kwam ik dat pakket tegen. Nou is mijn vraag kennen jullie dat pakket, waarvoor hebben jullie het gebruikt en wat zijn jullie uiteindelijke ervaringen ermee??? Want ik loop er over na te denken om het eens een keer te gaan testen... lijkt me wel intressant....... Maar vooralsnog w8 ik ermee tot ik er wat meer van weet....
Link naar reactie
ISA (Internet Security and Acceleration server) is in feite een programma als bijvoorbeeld Wingate/Sygate en andere Router-programma's. Net als NAT van W2k-server en andere pakketten zoals Wingate (die heb ik naar tevredenheid gebruikt) kan je servers "publiceren". Hiermee kan je dus je eigen Web- FTP- Mail- en andere servers toegang geven tot het Internet. Hierdoor ziet de "buitenwereld" jouw servers niet, maar alleen je ISA-server. Verder heeft ISA een firewall zoals er ook in Wingate zitten. Ook kan je Caching toepassen. Hierdoor krijg je hetzelfde effect als je de proxy-server van je provider inschakeld. Reeds opgevraagde links staan op je harde schijf en worden vanaf hier naar je browser gestuurd. Ook heeft ISA de mogelijkheid om bepaalde protocollen door te laten en de rest te blokkeren. Je kan dit ook per PC en zelfs per gebruikersgroep instellen. Ook kan je sites blokeren op naam. Of alleen 1 site doorlaten. Er is niets voor niets een speciaal examen van M$ voor dit server-type :lol:
Link naar reactie
Als ik het zo'n beetje begrijp kan dat ene pakket ongeveer alles wat ik nu met verschillende paketten doe. Waar ik nog nieuwsgierig over ben is het volgende: is het stabiel en/of nog up2date? (misschien even toelichten met eigen ervaringen please :o) Nou wat hulp kan ik wel gebruiken ja, als ik de stap ga wagen! Bedankt alvast!
Link naar reactie
Het is (mijns inziens) stabiel, (het is de opvolger van M$ Proxy2) verder werk ik er naar grote tevredenheid mee. Je moet wel ff weten wat je doe, dus doe jezelf een plezier en koop hierover een behoorlijk boek. Verdere info kan je altijd vinden op www.isaserver.org. Uptodate??? Lijkt me wel, alhoewel er natuurlijk andere pakketten zijn die hetzelfde kunnen en in sommige dingen waarschijnlijk verfijnder zijn. Als je ooit een dubbele firewall ga instaleren is het natuurlijk altijd verstandiger om hier een ander merk/type te gebruiken zoals bijvoorbeeld unix oid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...