Ga naar inhoud

Windows 2000 server, Sitecom router @home


anoniem

Aanbevolen berichten

merci, maar nu heb ik eigenlijk 2 dns adressen binnen mijn intranet: - eentje van mijn eigen dns server - en de tweede die ik krijg van @home cp*******.roerd.lb.home.nl nu moeten de clients pc's natuurlijk het local dns (****.local) adres krijgen dus zet ik de dhcp van mijn router uit( anders krijg een verbindingsspecifiekadres van de router(het tweede dns adres))en zet dhcp van mijn server aan. Maakt het dan verder niks uit dat de client niet meer het specifieke dns adres krijgt van de router(@home)? of moet ik beide dns adressen blijven gebruiken?
Link naar reactie
Wat je moet doen is je stations aanmelden als client op je W2k-netwerk. Hiermee behorten ze tot je eigen *.local domain. Wat je verder moet doen is de DHCP-server instaleren op je W2k-server, scheelt je een hoop typewerk als je "vreemde" stations op je netwerk in plug. Maak een "scope" aan en maak een aantal "exclusions" voor je server en misschien wat andere apparatuur (ik heb hiervoor de eerste 10 gereserveerd). Geef nu een aantal "scope options" op: * Router (003) * Time Servers (004) * Name Servers (005) * DNS Servers (006) Vul bij allemaal het IP adres van je W2k-server in 192.168.0.1 (welke je jouw server heb gegeven) Zorg ervoor dat je DHCP-server geauthoriseerd word. Er moet een groen pijltje komen te staan. In de "properties" van je DHCP-server, tabblad DNS moet je even de volgende vinkjes zetten: * Automaticly update DHCP client information in DNS * Always update DNS * Discard forward .... * Enable updates ..... Ga nu naar DNS: Vraag de "properties op van je server die daar staat. Ga naar het tabblad "forwarders" en vink "enable forwarders" aan. Voeg hier het (de) IP-address(es) in van je DNS-servers van je provider Nu zou het toch een beetje moeten werken Zorg er anders ook even voor dat je een proxy/firewall op je server heb geinstalleerd, alleen al voor je eigen veiligheid!!!
Link naar reactie
[quote:816e2bbe5c]Kan in plaats daarvan niet het adres van de sitecom router geven. Waarom niet? [/quote:816e2bbe5c] Omdat de DNS-server van je provider het IP-address resolved van de FQDN (bijv. computertotaal.nl). [quote:816e2bbe5c]Ook kan ik geen dns forwarders instellen, want het is een 'root' server[/quote:816e2bbe5c] Als jouw server nog een 'root'-server is ga dan naar je DNS en verwijder daar de ".". Gewoon selecteren en "delete". Hierna kan je wel forwarders instellen. [quote:816e2bbe5c]Ik nu wel mijn ****.local adres via de dhcp, maar server heeft dit niet. [/quote:816e2bbe5c] Ik snap deze vraag niet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...