Ga naar inhoud

Wat is dit?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een server draaien om mijn php sites te proberen. Nu krijg ik in de apache logfiles (review error log) de volgende tekst: [Tue Oct 22 18:55:05 2002] [error] [client *.*.*.*] File does not exist: c:/apache/apache/htdocs/scripts/..%2f/winnt/system32/cmd.exe De * staan voor het ip-adres van diegene die iets doet wat niet kan en dus een error geeft. Voor alle duidelijkheid is dit niet mijn ip-adres. Wat betekend dit? Is dit iemand die iets kwaads :evil: wil op mijn PC of een normale request van een client? :lol: gr, JeePeeS :roll:
Link naar reactie
Ik heb geprobeerd met Visualroute te achterhalen van welke provider hij/zij (meestal een hij vrees ik) komt. heeft het zin deze provider in te lichten over deze persoon of kan ik zelf ook wat doen? :-? Ik vind het namelijk nogal onbeschoft. Als iemand rond mijn huis loopt en aan mijn voor- of achterdeur rommelt, wil ik ook in opstand komen. Normen en waarden! Wie doet er nog wat mee! :cry: gr, JeePeeS P.S. Is het mogelijk om een email te sturen naar dit ip-adres?
Link naar reactie
[quote:6147151d4d="JeePeeS"]Hoe veilig is apache verder? Kun je me dat vertellen.[/quote:6147151d4d]Veiligheid is altijd een betrekkelijk iets. Apache is op zich ook vatbaar voor bugs etc. Je moet gewoon zorgen dat je de site van de makers goed in de gaten houdt en nieuwe updates snel toepast. [quote:6147151d4d="JeePeeS"]Ik begrijp dat ik deze "stumpers" dan gewoon hun best moet laten doen in de wetenschap dat het ze toch niet lukt. Klopt dat?[/quote:6147151d4d]Dat klopt. Zolang je geen IIS draait hoef je je niet druk te maken om dit soort "aanvallen".
Link naar reactie
[quote:2b716a45f0="Leo S"]Ik heb wel IIS draaien, maar nog nooit last gehad van mensen die op de een of andere manier aan mijn server aan het rommelen zijn...[/quote:2b716a45f0]Dan heb je of geluk, of leest je logs nooit... Als je de patches voor IIS een beetje bijhoudt, heb je hier verder ook geen last meer van, maar dat betekend niet dat mensen het niet proberen...
Link naar reactie
En bedankt mensen. Ik zal de site van apache.org in de gaten houden. Blijft bij mij ergens iets knagen: normen en waarden op het internet bestaan gewoonweg niet. Het recht van de slimste telt alleen. Dat is iets wat me gewoon niet bevalt. Ik ben verder niet zo'n moraalridder maar zo los van elke moraal gaat zelfs mij te ver. (toch laat ik mijn server draaien) :wink: gr, JeePeeS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...