Ga naar inhoud

Routing and Remote Access


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb bij een klant van ons vorige week een nieuwe server geplaatst. Het btreft hier een Windows 2000 server met Exchange 2000 (beiden service pack 3). Op deze server moeten mensen kunnen inbellen, maar ik krijg de RRAS niet aan de praat. Als ik in het MMC een server toevoeg (add server... -> this computer), komt de server wel in het MMC te staan, maar vervolgens kan ik niets instellen. Als ik het IP-adres van de server toevoeg, krijg ik de melding 'access denied' zodra ik iets wil doen. Ik ben uiteraard ingelog als administrator. Heeft iemand enig idee?
Link naar reactie
Ik heb hier geen windows 2000 server met RRAS erop staan, maar via administrative tools - routing en remote access heb je op een gegeven moment een proxy en een routing mogelijkheid (even zoeken dus). Deze moet je omwisselen. Waar proxy staat moet routing staan en andersom. Volgende week maandag ben ik weer op een locatie met een W2K server waar routing en remote access geactiveerd zijn, wil dan wel even kijken hoe het precies zit (als een ander tenminste niet eerder is). Suc6
Link naar reactie
Het probleem is juist dat er helemaal niks te configureren valt. Normaal gesproken moet je zodra je een RAS-server wil configureren rechtsklikken op deze server en dan voor "configure and enable routing and remote access" kiezen, maar deze optie zie ik dus niet op die server. Nu heb ik ook in de nieuwsgroepen gespit en daar hadden meer mensen last van dit probleem. Bij alle mensen die dit probleem hadden was service pack 3 geinstalleerd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het daar wat mee te meken heeft. Ik heb echter op de Microsoft site niets kunnen vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...