anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Delen Geplaatst: 23 september 2002 Hallo allemaal. Ik heb bij een klant van ons vorige week een nieuwe server geplaatst. Het btreft hier een Windows 2000 server met Exchange 2000 (beiden service pack 3). Op deze server moeten mensen kunnen inbellen, maar ik krijg de RRAS niet aan de praat. Als ik in het MMC een server toevoeg (add server... -> this computer), komt de server wel in het MMC te staan, maar vervolgens kan ik niets instellen. Als ik het IP-adres van de server toevoeg, krijg ik de melding 'access denied' zodra ik iets wil doen. Ik ben uiteraard ingelog als administrator. Heeft iemand enig idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Misschien een vraag naar de bekende weg... Niets op de site van M$ kunnen vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Weet even niet precies waar, maar er staan ergens proxy en routing genoemd. echter de proxy moet de routing zijn en andersom. Een M$ bug! Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Uiteraard heb ik gezocht op de Microsoft sites en in de nieuwsgroepen. In de nieuwsgroepen hebben meer mensen last van dit probleem, maar er is geen oplossing voor te vinden. Sellis, wat bedoel je precies met proxy en routing en dat dat andersom moet zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Ik heb hier geen windows 2000 server met RRAS erop staan, maar via administrative tools - routing en remote access heb je op een gegeven moment een proxy en een routing mogelijkheid (even zoeken dus). Deze moet je omwisselen. Waar proxy staat moet routing staan en andersom. Volgende week maandag ben ik weer op een locatie met een W2K server waar routing en remote access geactiveerd zijn, wil dan wel even kijken hoe het precies zit (als een ander tenminste niet eerder is). Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Het probleem is juist dat er helemaal niks te configureren valt. Normaal gesproken moet je zodra je een RAS-server wil configureren rechtsklikken op deze server en dan voor "configure and enable routing and remote access" kiezen, maar deze optie zie ik dus niet op die server. Nu heb ik ook in de nieuwsgroepen gespit en daar hadden meer mensen last van dit probleem. Bij alle mensen die dit probleem hadden was service pack 3 geinstalleerd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het daar wat mee te meken heeft. Ik heb echter op de Microsoft site niets kunnen vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 SP3 van W2K server geeft heel veel problemen. Voor al die problemen zijn inderdaad nog geen oplossingen. Weer lekker prut dus... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Lekker is dat he? Denk je, laat ik een produktieserver lekker up to date houden met de laatste service pack.... werkt een van de belangrijkste onderdelen van die server niet. Ik denk dat onze klant maar eens een schadeclaim bij Bill neer moet leggen. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2002 [quote:06b6d452ee="Leo S"]Ik denk dat onze klant maar eens een schadeclaim bij Bill neer moet leggen. :evil:[/quote:06b6d452ee] Dat mag dan wel een klant met een groot uithoudingsvermogen (en grote portemonnee) zijn ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen