Ga naar inhoud

Opzetten gameserver door newbie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af he... Wil je echt in een terminal sessie (windows 2000 -> 256 kleuren) een spel gaan spelen? De beeldopbouw van een terminal sessie gaat trouwens veel te langzaam om spellen te spelen. Maar als je het wilt proberen: - Windows 2000 server of Windows XP pro - Terminal services Let wel op als je met meerdere mensen op 1 server wilt spelen moet je de server installeren in application mode en daar heb je weer aparte licenties voor nodig. Maar ik vraag mij af of je twee maal het spel op kunt starten en dan met elkaar kunt spelen op 1 machine. Ik denk niet dat een spel zo intelligent is dat het een LAN spel kan spelen als er maar 1 ipadres in het spel zit.
Link naar reactie
Het is de bedoeling om een server op te zetten zodat de netwerksessies zo snel en stabiel mogelijk zijn. Een terminal server oid leek mij het makkelijkst maar ik heb hier niet zoveel verstand van. De spellen die gespeeld worden zijn red alert, duke nukem, age of empire e.d. Nu is het zo dat het netwerkspel zich qua snelheid aanpast aan de traagste pc. Dit zou ik willen omzeilen aangezien het vaak voorkomt dt iemand zijn eigen pc meeneemt en dit niet altijd een supersnelle is. Hoe pak ik dit het beste aan?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Een hub stuurt alle ontvangen data naar alle poorten ongeacht waar het echt naar toe moet, een switch kijht eerst mnaar welke aangesloten pc de data heen moet en stuurt het alleen maar daarnaartoe. Als je meer pc's gaat aansluiten kan een switch dus sneller zijn. Dit is natuurlijk van meer zaken afhankelijk, maar een switch heeft wel nut in een druk netwerk. 384MB is lijkt me voorlopig wel even voldoende, al moet je het geheugengebruik gewoon blijven monitoren, dan zie je vroeg of laat wel als ie teveel moet gaan swappen.
Link naar reactie
De meeste gameservers draaien onder *nix. Dit is het stabielste maar het vraagt wel wat kennis omdat je vaak veel in moet stellen. Je moet niet denken aan terminal service op game gebied. De meeste spellen zijn "service" gericht. Neem eens een kijkje bij de bekende multiplayer spellen en je zult zien dat de meeste op linux/unix draaien. bijv http://server.counter-strike.net/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...