anoniem Geplaatst: 12 juli 2002 Delen Geplaatst: 12 juli 2002 Het lijkt mij fanatastisch een gameserver op te zetten, b.v. een terminal server waarop via het Lan razendsnel games gespeeld kunnen worden. Kan dit en wat heb ik ervoor nodig? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2002 Ik vraag mij af he... Wil je echt in een terminal sessie (windows 2000 -> 256 kleuren) een spel gaan spelen? De beeldopbouw van een terminal sessie gaat trouwens veel te langzaam om spellen te spelen. Maar als je het wilt proberen: - Windows 2000 server of Windows XP pro - Terminal services Let wel op als je met meerdere mensen op 1 server wilt spelen moet je de server installeren in application mode en daar heb je weer aparte licenties voor nodig. Maar ik vraag mij af of je twee maal het spel op kunt starten en dan met elkaar kunt spelen op 1 machine. Ik denk niet dat een spel zo intelligent is dat het een LAN spel kan spelen als er maar 1 ipadres in het spel zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2002 Nee, dat gaat inderdaad niet. Wat voor spel wil je spelen? De meeste multiplayer-spellen hebben ook de mogelijkheid om een dedicated server te draaien. Dan draait alleen het server-gedeelte van een multiplayer spel en daar kun je dus met je eigen pc op inloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2002 Het is de bedoeling om een server op te zetten zodat de netwerksessies zo snel en stabiel mogelijk zijn. Een terminal server oid leek mij het makkelijkst maar ik heb hier niet zoveel verstand van. De spellen die gespeeld worden zijn red alert, duke nukem, age of empire e.d. Nu is het zo dat het netwerkspel zich qua snelheid aanpast aan de traagste pc. Dit zou ik willen omzeilen aangezien het vaak voorkomt dt iemand zijn eigen pc meeneemt en dit niet altijd een supersnelle is. Hoe pak ik dit het beste aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2002 Volgens mij doel je inderdaad toch echt op een dedicated server... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2002 Kunnen jullie hier nog eens op reageren? Maar nu met de vraag, hoe een "normale" gameserver op te zetten. Het doel is dat iemand binnen komt stappen met zijn pc onder de arm, zich aanmeld op de server, evt. spel installeert en gamen. Hoe dit te doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2002 Je hebt een pc'tje, redelijk vlot. Verschilt ook per spel. Daar zet je een OS op met alle serverversies van de spellen die je wilt gaan spelen. Mensen brengen hun pc mee, joinen een "game" op de server en spelen maar. Heel simpel.... :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2002 Maakt het nog uit hoeveel pc's je maximaal aan kunt sluiten. Ik meen dat het peer to peer 3 is? Kan ik gewoon met xp als besturingssyteem volstaan, of wordt het echt win nt of win 2000? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 Win XP is prima, mits je niet te krap in het geheugen zit. Je hebt gewoon een switch nodig waarop je alle andere pc's aansluit. ______ client 1 |______ client 2 SERVER--SWITCH-- |______ client 3 |______ enz. Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 Je moet me effies helpen, ik heb enkel een peer to peer netwerkje thuis. Wat is het verschil tussen een hub en een switch en waarom dan een switch? Is dit dan ook peer to peer? Dus geen echte server. Heb overigens 384 mb ddr in de server/pc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2002 Een hub stuurt alle ontvangen data naar alle poorten ongeacht waar het echt naar toe moet, een switch kijht eerst mnaar welke aangesloten pc de data heen moet en stuurt het alleen maar daarnaartoe. Als je meer pc's gaat aansluiten kan een switch dus sneller zijn. Dit is natuurlijk van meer zaken afhankelijk, maar een switch heeft wel nut in een druk netwerk. 384MB is lijkt me voorlopig wel even voldoende, al moet je het geheugengebruik gewoon blijven monitoren, dan zie je vroeg of laat wel als ie teveel moet gaan swappen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 Zin om een gameserver te maken.... uuu Dat kan nu met linux. Ben een keer toe ik mandrake 8.2 downloaden tegen gekomen... Er is een speciale (kweak??)linux server te downloaden. Het enigste is instellen als een soort webserver en gamen maar.. Kijk maar eens op (linuxiso.org??) zal er heus bij staan.. ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 De meeste gameservers draaien onder *nix. Dit is het stabielste maar het vraagt wel wat kennis omdat je vaak veel in moet stellen. Je moet niet denken aan terminal service op game gebied. De meeste spellen zijn "service" gericht. Neem eens een kijkje bij de bekende multiplayer spellen en je zult zien dat de meeste op linux/unix draaien. bijv http://server.counter-strike.net/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen