Ga naar inhoud

Webcam/Router probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met de webcam. Situatie: Thuisnetwerkje met 2 comp's. Internetverbinding via Sitecom DC 200 router met losse Hub van Safeway. De router heeft 1 IP-adres naar het kabelmodem en 'deelt' naar de gebruikers zelf IP-adressen uit. Alles werkt naar goed. Ook het netwerk. Nu komt het: op 1 comp. zit een webcam (Logitech Quickcam Pro 3000). Wordt Netmeeting gestart, dan ziet en hoort de 'ander' mij wel, maar ik krijg geen beeld of geluid binnen. Wordt de webcam op de andere comp. in het netwerk gezet, dan blijft het probleem bestaan. De instellingen in Netmeeting heb ik gecheckt: alles staat goed ingesteld. Misschien moet ik bepaalde instellingen in de router veranderen, maar tot op heden is het me nog niet gelukt om beelden en geluid binnen te krijgen. Of ik nu Win Me of Win XP gebruik, maakt niks uit. Weet iemand misschien een oplossing? Groetjes, Bob
Link naar reactie
Sorry, maar dat begrijp ik niet. Ikzelf denk, dat ik bepaalde instellingen in de Router moet veranderen om te maken dat beeld en geluid doorgelaten wordt. De firewall in de Router is uitgeschakeld. Zo staat bv. in de Setup van de Router de optie: [b:080470c245][color=darkred:080470c245]Advanced Internet/Special Internet Applications/ Configure this device to allow use of non-standard Internet applications, such as Video-conferencing, 2-way communication, and Games Servers. Name: dialpadpaltalkquicktimestarcraft Click "Get Data" to see correct data for selected application. Details Name: Dialpad Enable Outgoing Protocol: UDP TCP Port Range: Start 51200 Finish 51201 Incoming Protocol: UDP TCP Port Range: Start 51200 Finish 51201[/color:080470c245] [/b:080470c245] Je kunt ipv. Dialpad ook een ander protocol kiezen: [b:080470c245]paltalk - quicktime - starcraft[/b:080470c245], met andere instellingen ed. Of je kunt zelf een protocol instellen met eigen instellingen en die kun je dan saven. Gr, Bob
Link naar reactie
Hi, Netmeeting maakt gebruik van H.323 "protocol". Het opent dynamisch verschillende poorten die ook buiten de well known ports range liggen (H.323 achter NAT is vrijwel onmogelijk). Dit moet je firewall/router wel ondersteunen. Ondertsaande links geven meer info over de poorten die gebruikt wordenen en geven een beschrijving van H.323: http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm http://www.h323forum.org/papers/H323_SIP_Firewall_Cookbook_Q1_2002_Ori_Davidson_RADVISION.pdf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...