anoniem Geplaatst: 9 juli 2002 Delen Geplaatst: 9 juli 2002 Heb een probleem met de webcam. Situatie: Thuisnetwerkje met 2 comp's. Internetverbinding via Sitecom DC 200 router met losse Hub van Safeway. De router heeft 1 IP-adres naar het kabelmodem en 'deelt' naar de gebruikers zelf IP-adressen uit. Alles werkt naar goed. Ook het netwerk. Nu komt het: op 1 comp. zit een webcam (Logitech Quickcam Pro 3000). Wordt Netmeeting gestart, dan ziet en hoort de 'ander' mij wel, maar ik krijg geen beeld of geluid binnen. Wordt de webcam op de andere comp. in het netwerk gezet, dan blijft het probleem bestaan. De instellingen in Netmeeting heb ik gecheckt: alles staat goed ingesteld. Misschien moet ik bepaalde instellingen in de router veranderen, maar tot op heden is het me nog niet gelukt om beelden en geluid binnen te krijgen. Of ik nu Win Me of Win XP gebruik, maakt niks uit. Weet iemand misschien een oplossing? Groetjes, Bob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Waarschijnlijk moet je een aantal poorten forwarden. Ik heb geen Netmeeting en kan je niet vertellen welke poorten dat dan evt. zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Sorry, maar dat begrijp ik niet. Ikzelf denk, dat ik bepaalde instellingen in de Router moet veranderen om te maken dat beeld en geluid doorgelaten wordt. De firewall in de Router is uitgeschakeld. Zo staat bv. in de Setup van de Router de optie: [b:080470c245][color=darkred:080470c245]Advanced Internet/Special Internet Applications/ Configure this device to allow use of non-standard Internet applications, such as Video-conferencing, 2-way communication, and Games Servers. Name: dialpadpaltalkquicktimestarcraft Click "Get Data" to see correct data for selected application. Details Name: Dialpad Enable Outgoing Protocol: UDP TCP Port Range: Start 51200 Finish 51201 Incoming Protocol: UDP TCP Port Range: Start 51200 Finish 51201[/color:080470c245] [/b:080470c245] Je kunt ipv. Dialpad ook een ander protocol kiezen: [b:080470c245]paltalk - quicktime - starcraft[/b:080470c245], met andere instellingen ed. Of je kunt zelf een protocol instellen met eigen instellingen en die kun je dan saven. Gr, Bob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Hi, Netmeeting maakt gebruik van H.323 "protocol". Het opent dynamisch verschillende poorten die ook buiten de well known ports range liggen (H.323 achter NAT is vrijwel onmogelijk). Dit moet je firewall/router wel ondersteunen. Ondertsaande links geven meer info over de poorten die gebruikt wordenen en geven een beschrijving van H.323: http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm http://www.h323forum.org/papers/H323_SIP_Firewall_Cookbook_Q1_2002_Ori_Davidson_RADVISION.pdf Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen