Ga naar inhoud

Is er hier iemand die ervaring heeft met PXE en W2K RIS ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg het maar niet aan de praat. Op oudere computers met 3com netwerk kaartjes en de RIS bootflop werkt het allemaal perfect. Maar met de nieuwe comps waar PXE opzit wil het niet werken. Terwijl het hier volgens mij toch voor bedoelt is. Tijdens het opstarten krijgt hij netjes een ipadres. Daarna krijg ik de foutmelding PXE-E53 No boot filename received. Ik heb al geprobeerd in de DHCP de bootfile in te vullen "\oschooser\i386\startrom.com". Maar dan krijg ik de melding "PXE-T01 File not found" en "PXE-E3B TFTP Error - File Not found". Dit is volgens mij het juiste pad want als ik het via een dosprompt de file overhaal gaat het allemaal goed. Ook werkt het dan niet meer met de bootflop. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?
Link naar reactie
Ik weet nog steeds niet wat voor netwerkkaart je hebt, maar zoals ik schreef werkt het hele RIS-gebeuren alleen met bepaalde netwerk-kaarten (en dan nog niet eens alle, zoals die PCMCIA-kaarten bijvoorbeeld ook niet) Alleen PCI dus. Dus een optie is om een gewone Ghost-image te maken (en hopen dat je identieke machines heb) of tijdelijk (of voor eeuwig) een 3-com of een vergelijkbaar netwerkkaartje in je machine te gooien zie ook deze link: http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q242920 (oftwel Q242920) Excuses voor mijn vergissing.... Ik dacht dat het alleen 3com kaarten waren)
Link naar reactie
De bootdisk werkt inderdaad bijna alleen maar met 3com kaarten. Dat wist ik al en is geen enkel probleem. De bootdisk werkt prima. Maar alle nieuwe Compaq's die we hebben, hebben een geintegreerde Intel netwerk adapter met PXE bootrom. Oftewel daarmee moet je zonder bootdisk, door op F12 te drukken, kunnen opstarten vanaf de server en w2k installeren. Alleen daar gaat het dus mis. Hij vindt de server. Krijgt een IP adres. Alleen hij kan de boot file niet vinden.
Link naar reactie
Ik kreeg bij mijn eerste RIS installatie poging ook een dergelijke melding, met daaraan gekoppeld de tip om in het BIOS Plug & Play uit te zetten. Dit hielp direct. In deze pc zit een ingebouwde AMD ethernet chip. Als je trouwens die diskette aanmaakt na de RIS config, zie je dat die ook de diverse Intel kaarten accepteerd. Dus niet alleen 3Com! Ze moeten inderdaad wel PCI zijn.... Ik zou zeggen, probeer die BIOS optie eens. Bart
Link naar reactie
Ik bouw mijn pc's altijd zelf dus het gaat om diverse merken moederborden met bijbehorende BIOS'en: Intel, Chaintech, Asus etc met vrijwel allemaal een Award 4.51 pg BIOS kan ik me herinneren, dus je zult wel geen Award BIOS hebben.... Jammer, misschien was het de oplossing geweest. Ik heb zelf een Engelstalige server met NL clients. Daarvoor moest ik het een en ander in de OSchooser aanpassen voordat die juiste bestanden kon laden. Heb jij de taal hetzelfde, of ook verschillend? Bart
Link naar reactie
Nee, compaq's hebben compaq biosen. :( Ik heb een Compaq CL380 cluster server met w2k AS engels en w2k NL clients. Ik denk dat het RIS gedeelte op de server wel goed staat aangezien het met de bootflop in combinatie met oudere 3COM netwerk kaarten allemaal perfect werkt. :-? Nu bouw ik dus tijdelijk een 3com kaart in de PC's met PXE. Wel jammer dat PXE waar RIS voor gemaakt is nou niet wil werken. :cry: :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...