Ga naar inhoud

Welke verbinding nodig bij 15 computers


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Marenova, Een en ander hangt af wat je precies wilt doen op internet. Als je met 15 PC's veel grote bestanden wilt downloaden, zal ISDN inderdaad niet genoeg zijn. Als het gaat om browsen, is ISDN niet al te snel, maar als je een proxy-server er tussen zet en niet toevallig iedereen tegelijkertijd een nog niet benaderde pagina opzoekt, dan gaat dat nog net. Beter is natuurlijk een ADSL of kabel-verbinding. Maar is die wel beschikbaar? Ook kan je mogelijk een aantal ISDN lijnen combineren. Bij alles is echter de vraag: Gaan de kosten de baten niet overtreffen. Ik weet dat je met dit antwoord waarschijnlijk niet zo heel veel geholpen bent, maar zonder informatie wat er precies over die internet-verbinding gaat, is het heel moeilijk om een sluitend antwoord te geven.
Link naar reactie
Ik maak op een basisschool gebruik van ca. 45 pc's. Hiervan zijn er regelmatig een stuk of 20 tegelijkertijd aan het internetten. We gebruiken een kabelaansluiting naar Kennisnet (zij zijn ook mijn proxy) van 256 downstream. Wat ik eigenlijk wil zeggen dat dit voldoende is om toch nog leuke dingen te doen. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...