anoniem Geplaatst: 11 juni 2002 Delen Geplaatst: 11 juni 2002 Tijdens de Joti (jamboree on the internet) wil ik met de scouting een netwerk opzetten met 15 computers. Welke verbinding heb ik minimaal nodig om 'fatsoenlijk' te kunnen internetten? ISDN-128 lijkt me niet voldoende. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2002 Beste Marenova, Een en ander hangt af wat je precies wilt doen op internet. Als je met 15 PC's veel grote bestanden wilt downloaden, zal ISDN inderdaad niet genoeg zijn. Als het gaat om browsen, is ISDN niet al te snel, maar als je een proxy-server er tussen zet en niet toevallig iedereen tegelijkertijd een nog niet benaderde pagina opzoekt, dan gaat dat nog net. Beter is natuurlijk een ADSL of kabel-verbinding. Maar is die wel beschikbaar? Ook kan je mogelijk een aantal ISDN lijnen combineren. Bij alles is echter de vraag: Gaan de kosten de baten niet overtreffen. Ik weet dat je met dit antwoord waarschijnlijk niet zo heel veel geholpen bent, maar zonder informatie wat er precies over die internet-verbinding gaat, is het heel moeilijk om een sluitend antwoord te geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2002 Ik maak op een basisschool gebruik van ca. 45 pc's. Hiervan zijn er regelmatig een stuk of 20 tegelijkertijd aan het internetten. We gebruiken een kabelaansluiting naar Kennisnet (zij zijn ook mijn proxy) van 256 downstream. Wat ik eigenlijk wil zeggen dat dit voldoende is om toch nog leuke dingen te doen. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Waar het om gaat is, dat 15 kinderen tegelijk kunnen browsen en chatten (via msn of irc). We kunnen de ISDN lijnen inderdaad combineren, maar of dit genoeg is weet ik niet. Meestal gaan ze naar dezelfde sites. www.scouting.nl , ik heb een proxyserver dus ik hoop dat het gaat lukken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen