Ga naar inhoud

DEFACEN tegen gaan


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo mensen, ik zit met een probleem een gast die ik ken die heeft m'n site eraf gehaald... en er een andere site bovenop gepleurd :cry: das niet zo stoer maja maar nu ken ik m'n back-up site wel blijven veranderen maar hij doet het toch zo weer opnieuw dus ik heb een oplossing nodig. Ik wil graag weten hoe ik um het defacen moeilijker ken maken? :lol: Ik heb gehoord van een wachtwoord op m'n server te zetten(ik gebruik trouwens apache) maar hoe er waar doe ik dat? Ook wil ik graag weten hoe die dat doet want dan ken ik misschien zelf bedenken wat je daar tegen ken doen. :lol: ook heb ik weleen gehoord dat er een programma bestaat dat mensen die op m'n server komen dat dat ene programma hem niet op heel m'n c: ken klote. want hij zegt dat ie dat ook ken doen :cry: :evil: Maar dat doet ie niet omdat ie anders echt met mij temaken ken krijgen. KEN IEMAND MIJ HELPEN?? ??please?? ?? :evil: :evil:
Link naar reactie
Als je geen wachtwoord hebt voor je server dus alles open hebt staan, maak je het hem wel heel makkelijk. Waarschijnlijk is het een jochie dat net een tooltje tegen is gekomen op internet en dat nu gebruikt. Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen... BEVEILIG !!! Zet op je apache een wachtwoord.... Kijk even in de documenten. Moet er in staan..... Ik weet het niet zo snel uit mijn hoofd. En dat hij op je c schijf kan komen.... Weet je zeker dat er geen tojan op je computer staat? Zoals netbus/sub7 Suc6, Peter "Mornstar" van den Ochtend
Link naar reactie
mornstar Je draait Appache maar onder welk OS, WIn of Linux. Om te kijken welke poorten open staan zijn er een aantal tools (buiten een aantal DOS comando's om) welke je onder Windows hulp kunnen bieden. IPTOOLS en Superscan zijn er enkele van. Je kunt zien welke poort openstaat en krijgt ook info over welk protocol op een dergelijke poort draait. Het wordt te uitvoering om hier uit te leggen hoe je welke poort kunt sluiten. Heel belangrijk is dat je ook (inmiddels) controleert op troyan horses welke een aantal poorten express open zet zodat je met de juiste exploits jouw machine onder controle houd. Ook spyware geeft info door en valt wat mij betreft onder troyans. Een goede tool om troyans op te sporen is o.a. Adaware (spyware) en diverse antivirussoftware geeft snel aan welk programma een troyan horse bevat. Als je het programma Hacktek hebt geinstaleerd kun je deze direct verweideren dit is een troyan. Ik hoop dat ik je een eindje op weg heb geholpen Greetz MIke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...