Ga naar inhoud

omzetten dynamisch naar een statisch IP-adres


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Van mijn provider krijg ik bij iedere opstart een nieuw IP-adres toegewezen. Indien ik mijn PC als server laat draaien, dan ben ik genoodzaakt om iedere keer dit IP-adres op te geven en door te geven aan mijn gast. Hoe kan ik dit dynamisch IP-adres -GRATIS- naar een statisch (vast) IP-adres laten omzetten. Bestaat daar een online-dienst voor, of zijn er andere mogelijkheden om dit te doen? Alvast bedankt, Myrom
Link naar reactie
[quote:73ea5d2d41="Wiep Corbier"][..] want een statische ip is duurder dan een dynamische.[/quote:73ea5d2d41]Een IP-adres is een IP-adres, statisch of niet statisch: ze even duur. Providers hebben er alleen waarschijnlijk net wat minder nodig als ze ze dynamisch uitdelen het zal weinig voorkomen dat alle klanten tegelijk online zullen zijn...
Link naar reactie
Als je bij een "always on" de verbinding ook daadwerkelijk aan laat staan, hou je theoretisch hetzelfde ip adres. Een standaard DHCP lease is 8 dagen en zal na die 8 dagen weer hetzelfde adres toekennen. Als je echter ook maar één seconde die verbinding verbreekt, gaat de laease opnieuw tellen. Met mogelijk een ander ip adres..... Met Linux heb ik als max 33 dagen gehaald (dat de verbinding niet verbrak, want een vast ip adres heb ik toch al), dus 1 keer in de maand een adres instellen moet haalbaar zijn. Lijkt me niet teveel moeite toch? Of je doet het goed en neemt een ADSL abo met vaste ip :lol: Bart
Link naar reactie
[quote:84ebb340e2="Bill Gates"][quote:84ebb340e2="Wiep Corbier"][..] want een statische ip is duurder dan een dynamische.[/quote:84ebb340e2]Een IP-adres is een IP-adres, statisch of niet statisch: ze even duur. Providers hebben er alleen waarschijnlijk net wat minder nodig als ze ze dynamisch uitdelen het zal weinig voorkomen dat alle klanten tegelijk online zullen zijn...[/quote:84ebb340e2] Ik heb net een nieuwsbrief van @home gelezen waarin stond dat een statische ip duurder is dan een dynamische. Dus Bill, stuur even een email naar deze provider en vermeld dat ze opgelicht worden. Tenslotte weet jij het beter.
Link naar reactie
De meest makkelijke oplossing is zoals Bosjvd al schreef, je kan een naam aan je (dynamisch) ip-adres koppelen en daardoor ben je gewoon te vinden op domein naam, zelfs als je ip-adres wijzigt. Ook zijn er programma´s die je ip-adres op een site zetten, je kan dan iedereen gewoon het adres van die site geven waar je ip-adres gepubliceerd wordt en dan worden ze dus gelinkt naar je ip-adres. Dit komt op hetzelfde neer, heeft alleen wat meer handelingen nodig. Er zijn dus wel een aantal manieren om je dynamisch ip-adres toegankelijk te maken zonder iedere keer iedereen op de hoogte te moeten stellen.
Link naar reactie
[quote:d297fc6f0e="Miep Corbier"]Ik heb net een nieuwsbrief van @home gelezen waarin stond dat een statische ip duurder is dan een dynamische. Dus Bill, stuur even een email naar deze provider en vermeld dat ze opgelicht worden. Tenslotte weet jij het beter.[/quote:d297fc6f0e]Van dit soort antwoorden wordt ik zo moe. Je blaat maar wat zonder er maar iets van te weten... Je koopt als provider een x aantal IP adressen voor een bepaalde prijs, je krijgt geen korting als je ze verteld dat je ze dynamisch gebruikt hoor. De prijs per IP is even hoog/laag. Je hebt er alleen minder nodig (zoals ik al zei), dus de netto prijs zal lager uitvallen (omdat je er bijvoorbeeld 900 ipv 1000 "koopt"), maar dat zei ik dus al eens...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat ik doe (werkt al jaren): - Maak een gratis account aan bij http://www.dyndns.org - Download een client om je ip-adres telkens up te daten als het wijzigt. - Indien je provider het niet toelaat servers te draaien, stel dan een webserver in op bv poort 8001. - Nu kan je (optioneel) een domeinnaam aanvragen en in de instellingen van de DNS een soort forwarding naar je dyndns.org adres maken. Een voorbeeld: http://home.fredmatrack.net Op de gewone .net draaait mijn site bij mijn hostingprovider en op home heb ik mijn dyndns-account ingesteld. Dit heeft wel de beperking dat als je op poort 80 gaat kijken er niets lijkt te werken (tenzijn je net zoals ik op Telenet zit). Op poort 8001 moet dat wel werken (als ik het aanzet) omdat mijn provider dit niet blokt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...