Ga naar inhoud

Cyber Oma Heeft nu een webserver maar....


anoniem

Aanbevolen berichten

De Abyss server draait al een tierelier en is van buitenaf toegankelijk. :D Maar de bezoeker moet een IP adres invoern in de browser (of de lange hostname). Dat wil ik graag anders. Het zou mooier zijn als er kon worden ingevoerd www.sjaan.nl of zoiets of gewoon sjaan ofzo? Kan dat en hoe?? Bedankt alvast, Sjaan
Link naar reactie
Je zult een domeinnaam moeten nemen. B.v .com, .net, .org, .nl. Deze zijn echter niet gratis. .tk is op het moment erg populair omdat je het gratis kunt registreren. (www.dot.tk) Wanneer je zo'n domein naar je eigen IP laat linken moet je computer wel altijd aan staan. Misschien is het handiger om je site onder te brengen bij een aparte hosting. B.v je internetprovider. Daar krijg je bijna altijd wel 10 mb ruimte.
Link naar reactie
Het servertje is bedoeld als demo voor de website die ik maak voor de zaak. Zo kan iedereen z'n commentaar geven tijdens de ontwikkeling. Een domeinnaam is dus niet echt nodig. Het vervelende is dat ik geen zin heb om iedereen m'n IP nummer of Hostname te geven... je weet maar nooit he? Nou zat ik iets te lezen over een DNS en HOST file waarin je kunt aangeven dat als in de browser wordt ingetikt http://sjaan dit automatisch vertaald wordt in je IP adres. In een Intranet werkt dit volgens mij maar kan dat ook van buitenaf is de vraag. In elk geval bedankt voor je antwoord en ik ga toch ook es kijken voor zo'n gratis domein ... :lol:
Link naar reactie
Ja ik heb nu zo'n TK domein en het werkt vlekkeloos. Wat heb ik toch een plezier van je he? :P Nu ontdek ik toch weer een klein probleempje maar dat hoort geloof ik niet in dit forum. Ik heb een aantal formulieren die via mailto: worden verzonden. Geen probleem behalve als ik het thuis probeer met Explorer 6. Ik krijg een leeg emailbericht en de inhoud van het formulier wordt niet ingevuld (wel het mailadres en subject). Heb je daar ook een remedie voor??????? Het ijzer smedend wanneer het heet is...... Sjaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...