Ga naar inhoud

w2000server opzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een prachtboek gekocht over w2000server. Hierin staat precies aangegeven hoe je vanaf 0 w2000server moet installeren. Heb ik allemaal mooi gedaan, maar het vreemde is dit. :o Ik wil de Active directory opzetten. Ik klik netjes op alle verplichte velden etc., vul de juiste namen en termen in, maar eindig met de melding dat het niet werkt vanwege 'een netwerkfout'. Welke? ik weet het niet! Ik heb de machine standalone staan, er zit een kaart in met een TCP/IP adres 200.100.100.10, subnet 255.255.255.0, ik heb alle eventuele zaken die bij opstarten een fout in het logboek zetten vewijderd, maar geen sjoechem. Kortom: Stel dat JIJ een standalone server aan het installeren bent (om diverse andere instellingen uiteindelijk te proberen). Hoe ga je te werk? Installeer ik nou DNS, DHCP, WINS, en zo ja, wat dan? Eventueel advies over goede boeken kan ik ook wel waarderen, liefst met een goede stapvoorstap uitleg (engels of nl maakt me geen moer uit). Alvast bedankt, Thor.
Link naar reactie
Active Directory is bedoeld voor een Domain Controller. Een stand alone server is nergens op aangesloten, dus al helemaal niet op een domein. Gevolg: allerlei foutmeldingen, waarvan de voornaamste waarschijnlijk het ontbreken van een DNS server. Oplossing is om de server inderdaad aan een hub, maar het liefste aan een andere pc koppelen. Dan dcpromo (en gelijk DHCP en DNS laten installeren) uitvoeren en een [b:aebe012070]geldige[/b:aebe012070] Domeinnaam opgeven. de rest staat in je boek... Bart
Link naar reactie
MrLeeJohn, Het zit zo. Momenteel heeft een extern bedrijf een server geplaatst waar een aantal standaard instelling niet aan de gang is te krijgen. Ik bedoel dan: -groepspolicies werken niet. -computer policies werken niet. -clients hebben bijna altijd een porbleem om een profile van de server af te halen, en gebruiken dan hun lokaal opgeslagen profile. -wijzigingen aan bureaublad (wat ik dus via policies wil verbieden) blijven mogelijk, terwijl ik op de server de meest rare capriolen moet uithalen om een nieuw/aangepaste snelkoppeling wil plaatsen op het bureaublad van de gebruikers. Resultaat: ik heb de 'ik doe het zelf wel' neiging. Dus probeer ik nu om op een nieuwe machine, die ik niet direct hoef in te zetten (daar kan ik net een weekje mee proberen) een 'nieuwe' server op te zetten. Als deze met één client goed werkt, ben ik klaar. Nieuwe server op het net, oude eruit, clients op nieuwe server aanmelden... De leverancier overigens vind het allemaal wel leuk, ze hebben nog niet zoveel ervaring met w2000 server, en willen dit graag samen met ons aanpakken...tegen betaling. Lang verhaal om aan te geven wat ik wil. Overigens staat de machine weer bij de rest op tafel, ik zal er een hub aan hangen, en kijk of ik dan door kan installeren. Daar heb ik dan welgeteld één dag voor.... Duim voor me! T. Hoe zit het overigens met boeken? Iemand? :-?
Link naar reactie
[quote:942e462294="bvk"]Active Directory is bedoeld voor een Domain Controller. Een stand alone server is nergens op aangesloten, dus al helemaal niet op een domein. Gevolg: allerlei foutmeldingen, waarvan de voornaamste waarschijnlijk het ontbreken van een DNS server. Oplossing is om de server inderdaad aan een hub, maar het liefste aan een andere pc koppelen. Dan dcpromo (en gelijk DHCP en DNS laten installeren) uitvoeren en een [b:942e462294]geldige[/b:942e462294] Domeinnaam opgeven. de rest staat in je boek... Bart[/quote:942e462294] het hoeft niet per se een domein te hebben om w2k server te draaien. als je geen jouwnaam.nl domein geregistreed staan , kan je gewoon met jouwnaam.local als domein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...