Ga naar inhoud

Cyber oma wil een webserver lol


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb van mijn provider een hostname en een vast IP adres gekregen. Dus dan kan ik een webserver opzetten toch? De hamvraag is hoe? Als ik de berichten doorlees word ik zeeziek van alle termen die ik (nog) niet begrijp. Zou iemand mij, in voor mij begrijpelijke taal, kunnen vertellen hoe ik met e.e.a. moet beginnen? (Ben al een daagje ouder) In heb ADSL en Win XP home edition. Voorlopig is het enige wat ik wil het openen van een website op mijn PC vanaf mijn werk. Alvast bedankt, Sjaan
Link naar reactie
Heb Win XP pro geinstalleerd en aan de slag gegaan met de netwerk help teksten. Bleek dat er een HTTP server is geintegreerd die ik alleen moest aanvinken. OK dat was dat. Nu moet ik toch ergens een pagina kunnen zetten die wordt geopend als iemand met een browser het IP adres intikt? Dat kan ik nergens vinden. Hellup......svp Sjaan
Link naar reactie
In dat geval is het misschien verstandiger om een pakket zoals nusphere te installeren. Dat is namenlijk Apache(webserver),PHP,MySQL en nog een aantal andere handige dingen in 1 pakket met 1 installatie. Je vindt het op www.nusphere.com in de downloads sectie onder free downloads. Het enige dat ze van je vragen is om een aantal gegevens in te vullen. Mocht je bovenstaande gaan installeren, vergeet dan niet om de webserver van XP uit te schakelen voor je gaat installeren.
Link naar reactie
Kijk ik op de eerste pagina van deze site zie ik Abyss webserver. Gedownload, geinstalleerd in 5 minuten en hij doet ut!! En nog cgi ondersteuning ook. Dit is wat ik in eerste instantie wil. Nu eens kijken of iemand van buiten ook op de site kan....... Ik heb ook de nusphere gedownload maar daar ga ik es mee stoeien als ik een beetje meer weet over webservers <g> Sjaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...