Ga naar inhoud

Promoveren W2000 server naar PDC


Aanbevolen berichten

Ik heb een NT4 domein met 1 PDC. Hier wil ik een 2e server bij installeren met W2000 server. Deze nieuwe server dient de PDC te worden. Kan ik een W2K server als BDC installeren en vervolegns promoveren naar PDC?? Ik weet dat het werkt met een NT4 Domein, maar kan dit ook tussen een W2K server en een NT4 server??
Link naar reactie
Kan ik de W2K niet als PDC laten draaien omdat ik een mixed OS domein heb, of omdat W2K niet met gradaties als PDC en BDC werkt. Ik neem aan dat als ik meerdere W2K servers zou hebben hier toch ook PDC en BDC´s in zitten en hierdoor een BDC kan promoveren naar PDC, maar dit werkt dus niet om W2K BDC te promoveren naar PDC als de huidige PDC een NT4 is?
Link naar reactie
Windows2000 werkt met Active Directory wat op alle DC's hetzelfde is. Er is dus inderdaad geen sprake meer van primaire of backup domain controllers. Waarom niet gewoon W2K installeren als member server en als alles goed gaat de dcpromo uitvoeren? Als 2000 daar een probleem mee heeft en de A.D. niet op kan bouwen weet je meteen "hoe laat het is".
Link naar reactie
bosjvd... W2k-servers kennen GEEN PDC-BDC omgeving. Je kan inderdaad wel een NT4-server als BDC houden. Het W2k-serverpark moet je dan echter wel in mixed-mode houden anders zal dit niet meer werken. NT4 kent de kreet active directory niet, dit is 1 van de nieuwigheden van w2k. Venzent... Ik denk dat het slimste is om een BDC in je NT4 domain te instaleren en dan deze laten synchroniseren met je PDC. Als dit gebeurd is, koppel je je PDC af en promoot je jouw BDC tot PDC. Als dit werkt installeer je w2k op je 'nieuwe' PDC en zet hier AD op. Als het eea naar tevredenheid werkt, kan je jouw oude PDC herinstaleren met W2k en deze toevoegen in je nieuw gecreeerde domain.
Link naar reactie
Sjouken, jouw oplossing is denk ik inderdaad de beste oplossing om zeker te zijn van een goede afloop. Ik heb niet zoveel gebruikers in mijn domein, dus ik ben wat sneller klaar met de A.D. opnieuw inrichten als het fout gaat.... Allen dat van die NT4 BDC snap ik nog even niet. Hoe kan die als DC draaien als ie de active directory niet kent? Bart
Link naar reactie
In een mixed-omgeving zal de PDC-emulator op de Win2k-server (die ook o.a. ook voor de user-verificatie zorgt) (samen met de Global Catalog) zorgen voor synchronisatie met een eventueel aanwezige (NT4) BDC. Eventuele problemen kan je ook tegenkomen als je PDC-emulator (waarin o.a. gekeken wordt als een wachtwoord veranderd is en deze is nog niet gesynchroniseerd met je Global Catalog) is afgestorven. In een NT4-omgeving zorgt een BDC niet voor de afhandeling van het indentificeren van users. Deze heeft een read-only (copy) SAM database van de PDC. In de W2k omgeving zijn alle Global Catalog servers een read/write en worden regelmatig geupdated. Als in een NT4 omgeving je PDC dood is, moet je als je jouw netwerk draaiend wil houden er voor zorgen dat zsm 1 van je BDC's gepromote wordt tot PDC. Gebruikers die al ingelogd zijn zullen kunne blijven werken, alleen nieuwe (aan te melden) gebruikers kunnen er niet in komen. In een W2k-domain is ook maar 1 PDC-emulator. Global Catalog server kunnen er meerdere van zijn. Hierin worden diverse zaken meegenomen, zoals shares, users etc (het globale gebeuren) Zoals ik al eerder geprobeerd heb duidelijk te maken, moet je echt helemaal afstappen van het ouderwetse PDC-BDC verhaal van de NT4-omgeving. [ Dit bericht is bewerkt door: sjouken op 2002-05-10 16:38 ]
Link naar reactie
Het probleem in mijn geval is dat de huidige PDC (NT4, enige server in LAN) ook exchange heeft draaien waarvan de gegevens niet verloren mogen gaan. Ik wil een nieuw LAN op gaan bouwen op W2K, maar de huidige server moet blijven bestaan als mailserver. Het betreft een klein netwerkje met 10 gebruiker en het opbouwn van de AD is dus niet zo´n probleem. Iedere tip is welkom.
Link naar reactie
Je verliest dan wel een groot aantal voordelen van AD, o.a. de mailbox gegevens van de gebruiker(s). Die moet je voor iedere client weer instellen/wijzigen als er een client wijzigd. Ik neem aan dat de gebruikers hun mail willen bewaren. Waarom laat je de mail niet naar een persoonlijke map verplaatsen. Kun je gewoon je W2k server installeren met exchange.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...