Ga naar inhoud

IP onbekend...


anoniem

Aanbevolen berichten

D.m.v. Xitami probeerde ik een servertje op te starten omdat ik ADSL heb en dus ook een statisch IP-adres. Maar anderen kunnen na installatie nog steeds niet op mijn PC komen en iemand had geprobeerd mij te pingen maar volgens die resultaten bestond m'n IP niet! Help! Voor zover ik weet heeft Wanadoo niet verboden een server te draaien. En dan nog zou je moeten kunnen pingen... OK, ik heb nu een poging gewaagd met Bulletproof FTP Server maar hier hetzelfde verhaal, ik kom er zelf logisch wel op maar bij anderen is "server not responding". Hoe kan dat??? [ Dit bericht is bewerkt door: Chip op 2002-04-18 08:54 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Chip op 2002-04-18 13:39 ]
Link naar reactie
Dat komt waarschijnlijk vanwege een beveiling in het abbonnement. Het beste om zoiets te testen is door iemand met een analoog modem naar je pc ta laten surfen. Als dat niet werkt, dan moet je je instellingen veranderen Of misschien de phpbundel van C!T proberen, dit is een simpele Apache server en werkt geheid. Maar geef ook even wat meer info over je comp, verbinding etc. Greetz, D.
Link naar reactie
Ik heb al verschillende mensen naar m'n PC laten surfen (ook met analoge modems) maar ze krijgen allemaal geen antwoord van de surfer. Apache Webserver was de eerste die ik had geprobeerd, maar helaas werkte die ook niet. Vervolgens dus pogingen gewaagd met Xitami en Bulletproof FTP Server. Ook geen zin. Wat info: OS: Windows XPpro Abbonnement: Wanadoo ADSL Basic Modem: Alcatel ADSL USB modem Firewall: ZoneAlarm Wat moet je nog meer weten? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Wanneer je pc niet te pingen is werkt de server zeker niet. Ik denk dat je probleem in het gebruikte ip adres zit. Ik denk dat het een paar dingen kunnen zijn die je niet goed gedaan zou kunnen hebben: * Je hebt de server geinstalleerd op een computer die thuis in een netwerkt hangt. * Je hebt voor de server niet het ip adres dat de provider je gegeven heeft, maar het adres van je adsl router instelling gegeven 10.0.0.138 Misschien kom je hier iets verder mee... Wanneer je antwoord geeft zorg dan wel dat je niet je internet ip adres vermeld anders kan het gebeuren dat anderen je meteen gaan scannen. Gebruik dus voor een eventuele reply een nep adres 1.2.3.4 ofzo grtz
Link naar reactie
[quote:e40cfa70e0] Op 19-04-2002 7:31 schreef Chip: Nee helaas, m'n PC dient als Server in m'n netwerk, is dus gen client. Bovendien moet een IP nummer toch zoiezo te pingen zijn zonder draaiende server. Ik heb zelfs al iemand m'n IP laten scannen en zelfs toen was m'n IP onbekend! En het is de goede, dat weet ik zeker. Iemand nog goede ideeen? Bedankt! [/quote:e40cfa70e0] Dit is heel raar .. Check eens met en zonder ZA aan of je te zien bent op verschillende poorten. Dat kun je doen op http://www.sygatetech.com (dan zie je ook gelijk je IP). De gratis ZA versie is trouwens niet goed in te stellen voor FTP. Daarvoor moet je ZA pro hebben, daarbij kun je bijv. alle inkomende TCP-verkeer op poort 21 apart toelaten. Maar goed, eerst eens kijken of je het zonder firewall aan de praat krijgt.
Link naar reactie
Ik heb de test gedaan zowel met als zonder ZA ingeschakeld en dit was in beide gevallen het resultaat: We have determined that your IP address is x.x.x.x This is the public IP address that is visible to the internet. Note: this may not be your IP address if you are connecting through a router, proxy or firewall. Trying to gather information from your web browser... Operating System = Windows NT 5.1 Browser = Microsoft Internet Explorer 6.0 Trying to find out your computer name... Unable to determine your computer name! Trying to find out what services you are running... Unable to detect any running services! Is dat goed of slecht? PS: IP heb ik zelf veranderd in x.x.x.x
Link naar reactie
ZA staat pas uit na een reboot. Als je alleen het programma via de system tray afsluit, blijven op de achtergrond nog twee services draaien. Ga naar zonealarm. Op een vande tabbladen is een optie te vinden waarmee je aangeeft of zonealarm welof niet bij het starten van de pc geladenmoet worden. Ze deze optie uit en reboot. Probeer het dan nog eens opnieuw. Groet Rob
Link naar reactie
Hartelijk bedankt! Dat was de gouden tip, het werkt nu. Helemaal niet aan gedacht dat er ook een firewall in XP zat, die houd dus idd alles tegen. Bedankt allemaal! Overigens nog 1 vraag, ik draai Bulletproof FTP, als ik een group account maak kan er niemand inloggen en met aparte user accounts wel, hoe komt dat? [ Dit bericht is bewerkt door: Chip op 2002-04-23 19:13 ]
Link naar reactie
[quote:158032e3a6] Overigens nog 1 vraag, ik draai Bulletproof FTP, als ik een group account maak kan er niemand inloggen en met aparte user accounts wel, hoe komt dat? [/quote:158032e3a6] users kunnen inloggen. En users kunnen behoren tot een groep. Groepen worden over het algemeen gebruikt om een groep users dezelfde rechten te geven. Zo is er meestal een groep administrators die de server kunnen onderhouden. Een groep kan dus niet inloggen, een user wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...